XP 64 bit of XP 32bit met mirror?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clit13

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 jan 2001
Beste...,

In mijn nieuwe PC zit een 64 bit processor (E6600, Core2Duo, 2,4GHz).
Eerst "gewone" XP (32 bits dus) er op gezet.
Ik wilde graag alles goed aanpakken en dus een beetje zekerheid inbouwen.
Daarom wilde ik een mirror set maken zodat de C:-schijf in geval van een crash nog intact zou zijn.
In mijn PC zitten 2 identieke disken van 250 GB (SATA).
Een link gevonden (die ik niet zal plaatsen omdat op de pagina getwijfeld wordt of het wel mag wat er op staat) die mij in staat stelt om onder Windows XP een mirror (softwarematig dus) te maken van een partitie en dus niet van een complete disk (zoals je in de BIOS kan aanmaken).
Dit werkte perfect.
Totdat een collega van me zij dat ik Windows XP 64 bits moest installeren om optimaal te profiteren van de 64 bits processor.
Gisteravond mee aan het stoeien geweest en vanavond dezelfde truuk geprobeerd met het mirroren.
Nu blijkt dat er een bestand toch iets anders gebouwd is (intern) dan in de 32 bits versie en daardoor werkt de truuk niet. Ik krijg blauwe schermen en da's niet handig :rolleyes: .

Nu wordt het dus kiezen:
- 32 bits en mirroring (wat echt perfect werkt).
- 64 bits en daarmee dus waarschijnlijk een sneller OS.

De vraag is nu: wat is de beste keus qua snelheid van opstarten en verwerken van taken (etc.)

Alvast bedankt!

groet,
Dave.

Geen idee.
Lijkt me niet, want de programma's die ik er op wil zetten, zet ik er toch wel op.
Dus sowieso Office, antivirus, firewall en ook wel een spel.

Of bedoel je dat er meer programma's in 32 bit zijn geschreven?
Een 64 bit OS moet dat soort programma's toch gewoon aankunnen?

Ik ga gewoon met de 32 bit versie aan de slag.
Het vermoden is dat er te weinig programma's op 64 bit draaien om voldoende te kunnen profiteren van de 64 bits technologie.

Dan maar de 32 bits versie met een stukje software matige mirroring.

Bedankt voor het meedenken!

groet,
Dave.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan