Xp 64 bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Foxtrot00

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2008
Berichten
163
Ik heb nu 4 GB Ram in mijn pc zitten maar het systeem (Cmd: Dxdiag) Geeft maar 3075 Mb aan. Nu weet ik dat de 32 bit van Xp geen 4GB Gebruikt maar hoe kun je dan overstappen naar de 64 Bit van xp Of heeft xp dat niet ? alleen vista ?. En is dit wel goed voor te gamen want ik las laats een artikel dat vista in verschil met Xp niks uitmaakt en dat Xp nog altyd zo goed is als Vista behalve in de 64Bit Kan vista in de toekomst meer bieden met directx 10.1 en hoger.
 
Er is wel een x64 windows xp'tje hoor :) (gelukkig.. anders heb ik straks geen 4 gb ter beschikking)

Er is inderdaad een klein verschil tussen windows vista en xp, het DX9/10 geval. Maar als je een beetje met google zoekt krijg je genoeg tools voor windows xp (dx10). Zelf doe ik in dit geval dus een dualboot om even te testen of gamen echt lekker gaat met dx10 :) Maar inderdaad het toekomst gevalletje, Vista is nieuwer dan xp dus zal meer (gaan) ondersteunen. Windows xp word echter over een aantal jaar afgeschreven net zoals 95 / 98.
 
Er is wel een x64 windows xp'tje hoor :) (gelukkig.. anders heb ik straks geen 4 gb ter beschikking)

Er is inderdaad een klein verschil tussen windows vista en xp, het DX9/10 geval. Maar als je een beetje met google zoekt krijg je genoeg tools voor windows xp (dx10). Zelf doe ik in dit geval dus een dualboot om even te testen of gamen echt lekker gaat met dx10 :) Maar inderdaad het toekomst gevalletje, Vista is nieuwer dan xp dus zal meer (gaan) ondersteunen. Windows xp word echter over een aantal jaar afgeschreven net zoals 95 / 98.

Ja uiteindelijk stap ik denk ik wel over op Vista maar omdat directx 10 en hoger nog bijna negerns word toegepast en het verschil tussen vista 64 bit directx 10.1 en windows xp 32bit directx 9 is voor mijn gevoel nog niet egt een doorslag om over te stappen naar vista

En er is denk geen duidelijk verschil tussne xp 64 bit directx 10.1 en 32 bit driectx 9 op dit moment.
 
Laatst bewerkt:
Maar met bepaalde tooltjes heb je ook DX10 in xp :) alleen je kaart moet het nog ondersteunen. Daarom ga ik ook dualboot doen (xp/vista) om te kijken of het echt waard is om met dx10 op xp te zetten.
 
Nou ik denk dat mijn videokaart op dit moment het nog niet ondersteund
(Nvidia GF 7950 GX2)maar mijn nieuwe de ATI CLUB 3D 4870 X2 wel. Maar Hoe kun je dan overstappen op 64 bit met behulp van zon tooltje ?
 
Je hebt iets verkeerd gelezen !

DX10 kan op op xp krijgen met bepaalde tooltjes.

Voor windows xp x64 zal je je pc opnieuw moeten installeren met een windows xp x64 cd'tje
 
ow sorry verkeerd gelezen:p. Wat is volgens jullie het beste om te doen overstappen op 64 bit xp of gewoon met een tooltje directx 10.1 gebruiken. ?
 
Nou als je 4 gb hebt dan zou ik gewoon eerst x64 installeren (heel windows opnieuw dus) en dan even dx10 erop doen.
 
Dus gewoon een 64 bit Windows xp cd in de winkel kopen opnieuw installeren en dan directx 10 gebruiken ? Moet je windows dan helemaal opnieuw installeren of kun je hem ook upgraden naar 64 bit
 
Voor zo ver ik weet kan je het niet upgraden.

En ja cd'tje in de winkel kopen (of gratis lekker illi downloaden :) mag ik je niet verder mee helpen) dan je systeem opnieuw installeren en dan even op google zoeken naar dx10 voor xp
 
Mocht je mijn mening willen weten: gebruik gewoon de 32-bit xp versie.
(Ook al verlies je daarbij dan wel een klein beetje geheugen)
 
Ja dat idee had ik zelf ook al maar ik denk persoonlijk gewoon dat windows 64 bit niet egt veel verschil (op dit moment) zal uitmaken. Dus i stick to 32 bit :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan