Xp aanmelden op domein via internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

CoolRunnings

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2006
Hallo

Ik heb het volgende probleem :evil:
ik heb een win 2003 server met AD geinstalleerd. Via het lokale thuis
netwerk kan ik zonder problemen een XP pro
client aanmelden, het aanmelden gaat ietwat traag maar is verder geen
probleem :D

nu is deze client PC verhuist naar een andere locatie en moet deze client
via internet aanmelden op dit domein. Bij het wijzigen van de client van workgroup naar domein kreeg ik de melding welkom op uw domein. Na het opnieuw opstarten werd de domein wel gevonden maar op moment dat ik wilde aanmelden kreeg ik de melding
domein niet beschikbaar :evil:

iemand een idee waar en hoe dit op te lossen ?

alvast bedankt

dus via het internet...pc staat dus echt buiten het gebouw dan waar de server staat.
dan zou ik extern bureaublad gebruiken.

puppie zei:
dus via het internet...pc staat dus echt buiten het gebouw dan waar de server staat.
dan zou ik extern bureaublad gebruiken.

Ik niet, - absoluut niet zelfs, daar bestaat dus vpn voor, maar wat deze user als eerste eens wil weten is hoe deze domain is opgebouwed,

kan daar verderr zonder info zo verdraaid weinig zinnigs over zegge..

opbouw server

AD is geinstalleerd
trust gemaakt tussen client PC en AD
DNS geinstalleerd
Client wordt herkend in AD->computers

2 nic's een met een vast Internet IP andere met 192.168.x.x
DNS is primaire het internet IP 84.24.x.x

het vreemde is dat ik tijdens het switchen van workgroup naar domein de melding kreeg, welkom bij uw domein en daarna de pc moest opstarten. na het opstarten werd netjes de domein gevonden maar zodra ik wou inloggen kreeg ik de melding domein is niet beschikbaar vanaf de client. Dus de client was op het moment van wisselen van workgroup naar domein wel bekend bij het domein. Als ik VPN zou gebruiken is de user dus al lokaal aangemeld op de client en dat is dus weer niet de bedoeling, bovendien zou ik met een VPN verbinding geen roaming profiles kunnen gebruiken toch ?

Laatst bewerkt:
Met de juiste client kun je ook een roaming profile gebruiken

zelf gebruik ik de secureclient van checkpoint
http://www.checkpoint.com/products/integrity_sc/index.html

hiermee kan je via vpn aanmelden op het domein bij de logon en dus niet eerst lokaal aanloggen en daarnaverbinding opzetten.

de manier waarop jij nu verbinding (probeerd) te maken is nl niet secure.

secure client

Als ik via VPN wil inloggen moet ik nu een vpn verbinding op gaan zetten. hoe kan ik ervoor zorgen dat bij de client bij het aanzetten van de pc al meteen verbinding wordt gemaakt voordat ze zich aanmelden ?

het is de bedoeling dat de users en user settings gebruikt worden vanaf de server en de users niet lokaal op de client kunnen aanmelden. m.a.w. alle users en computers worden gecentraliseerd opgeslagen op de server.

voor jou probleem gebruik ik aan beide zijden een router waarmee je een vpn verbinding kunt maken.
die router heeft dan contact met de server, ik heb het zo gedaan dat op de buitenlocaties een thin client staat die via een vpn verbinding maakt met terminal service en meer mag de thin client niet.
alleen maar beeld overdracht meer is het niet.
alles wordt op de server gedaan.

router

Probleem is dat ik aan beide zijden geen router heb staan, beide pc's (DC ) en Client zitten rechtstreeks op internet.

kan ik ergens dat programma downloaden zonder een evaluation copy aan te schaffen die na 30 dagen toch niet meer geldig is ?

software matig een vpn maken...helaas dat zou ik niet weten hoe dat moet en of dat wel kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan