xp accounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarrin

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
544
ik heb het volgende probleem:

ik heb drie accounts bij xp:

Jantje
pietje
klaas

als bv klaas iet in zijn prullebak gooit, komt het ook bij pietje en jantje in de prullebak.
als jantje naar een website gaat, kunnen pietje en klaas het ook bij hun geschiedenis zien.

is hier iets tegen te doen?

ps: er zijn geen wachtwoorden gebruikt.
 
Wat een leuke namen :thumb:

Maar volgens mij kan je als je een wachtwoord insteld ook voor de optie kiezen bestanden persoonlijk maken of iets dergelijks, daarmee kan het volgens mij
 
Als je dan een wachtwoord aanmaakt staat er: Wilt u van uw mappen en bestanden persoonelijke mappen en bestanden maken en dan moet je volgens mij ja, persoonlijk maken klikken. Nu kunnen andere mensen (vanuit de pc) niet bij uw bestanden komen. maar of de geschiedenis enz. gescheiden is durf ik niet te zeggen
 
Jarrin

je moet wachtwoorden gebruiken voor iedere gast.Iedere gast krijgt daarmee een eigen account.
Eerst moet je voor jezelf een beheerdersaccount aanmaken, daarna maak je een gebruikersaccount voor de gasten, waarbij het wel zo netjes is dat de gasten zelf het wachtwoord mogen bedenken en invullen.

Hoe moet je dat doen? Eerst de theorie. Ga naar windows, bijvoorbeeld start-deze computer. Druk op F1. Je kunt een zoekopdracht invoeren, je voert beheerdersaccount en later gebruikersaccount in. Windows gaat zoeken, komt met verwijzingen, lees dat eens door. Bij gebruikersaccount moet je zoeken naar gastaccount in- of uitschakelen, beheersaccount mag je zelf uitzoeken want er moet wel een prikkel overblijven om het zelf op te lossen.

succes

Sjorslo
slecht advies, de vraag was hoe het maken van een wachtwoord bereikt kan worden, niet wat erna gedaan moet worden. Daarbij was de vraag gericht op de gastaccounts en niet op de beveiliging van de persoonlijke mappen. Welkom op helpmij met ruim 40 reacties op een dag, maar wees wel wat zorgvuldiger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan