XP Activatie na nieuwe hardware

Status
Niet open voor verdere reacties.

That Guy

Meubilair
Lid geworden
28 nov 2006
Hello allemaal,

Zoals de titel al aanduid: ik heb wat hardware in mijn computer veranderd (moederbord, geheugen, processor, eigenlijk bijna alles), en nu moet ik XP opnieuw activeren. Het gaat om een Dell-computer van zo'n 4 of 5 jaar oud.

Ik heb ondertussen al geprobeert via het internet het te activeren (kan geen connectie vinden...) en zojuist gebeld, nummer ingevoerd zoals die vriendelijke dame vroeg, maar dan zegt ze, 'verkeerd. Je bent mogelijk het doelwit van piraterij. klik op de link www.microsoft.com/genuine'.

Overgens is het zo'n automatisch geval, dus een verhaal tegen haar beginnen helpt niet.

Behalve dat ik me nu afvraag hoe je via de telefoon een gesproken link opent, en bovenal, hoe dit te doen zonder dat je XP binnen kan komen, ben ik dus even gaan rond zoeken. Nu, De microsoft site is een grote chaos, en ik kan geen telefoonnummer voor customer support vinden dat NIET 72,80 euro kost (jawel, 72 euro).

Overgens heb ik wat lopen lezen en ben er achter dat het kan zijn dat je dus gewoon je hardware niet mag upgraden bij die OEM-licentie achtige dingen. (?)

Wie o wie kan mij vertellen wat hier aan de hand is, en vooral, hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt,

Niels

ps. nu is mijn pc dan wel een dual-boot (ubuntu), maar ik wil toch graag wel dat mn XP blijft werken. Spelletjes werken soms gewoon niet helemaal 100% met wine.
pps. het is een XP met (geloof ik) SP3, mocht dat uitmaken.

Laatst bewerkt:
Ja, dat nummer kreeg ik dus ook in beeld bij het activeren. Dan krijg je dus die geprogrammeerde stem, die je die 10x 6 tekens laat invoeren (product ID).

Je mag bij een OEM PC wel de hardware veranderen, maar het motherboard beschouwd MS als een 'nieuwe' PC en dan werkt het inderdaad niet meer. Je zult even (tijdelijk) een ander nummer moeten nemen, over 90 dagen kun je deze waarschijnlijk weer gebruiken. Maar beide nummers zijn volgens de letter illegaal...

Helaas mosterd na de maaltijd, maar je had het bestandje Wpa.dbl en evt. Wpa.bak uit de map :\Windows\System32\ kunnen kopiëren en later terugzetten .....
Dan was veel 'leed' voorkomen geweest.

Bel naar het 0800 nummer dat mrmusic heeft gepost, en kies voor de optie dat je een echt persoon aan de lijn krijgt. Zeg hem/haar dan dat je moederbord vervangen is omdat het defect was gegaan. Dan doen ze daar normaal niet moeilijk over en geven ze je een andere product id ;)

Helaas mosterd na de maaltijd, maar je had het bestandje Wpa.dbl en evt. Wpa.bak uit de map :\Windows\System32\ kunnen kopiëren en later terugzetten .....
Dan was veel 'leed' voorkomen geweest.

Die truk werkt ook maar alleen als de hardware hetzelfde blijft. In dit geval zal dit niet helpen.

Bel naar het 0800 nummer dat mrmusic heeft gepost, en kies voor de optie dat je een echt persoon aan de lijn krijgt
die optie is er niet...

Ik heb het helemaal nog een keer doorgelopen, en krijg als laatste advies: 'neem anders contact op met uw microsoft dealer'.

:confused:

die optie is er niet...

Ik heb het helemaal nog een keer doorgelopen, en krijg als laatste advies: 'neem anders contact op met uw microsoft dealer'.

Da's vreemd. Nu is het al wel enkele jaren geleden dat ikzelf nog dat nummer heb nodig gehad, maar als ik het goed voorheb kwam die optie als je product id werd geweigerd. Dus anders moet je het zo is proberen: terug bellen naar dat nummer, de optie kiezen om je product id in te voeren (dus via die computerstem), dan zal die na het invoeren van de id weer zeggen dat die niet klopt, en ik geloof dat je dan de keuze hebt om hem opnieuw in te geven, of een Microsoft medewerker aan de lijn te krijgen. Die laatste zou dan de goede moeten zijn :)

en ik geloof dat je dan de keuze hebt om hem opnieuw in te geven, of een Microsoft medewerker aan de lijn te krijgen
dat had ik dus OOK al geprobeert, maar die optie is er niet...

ik proberen xp er dan maar opnieuw op te zetten (via de 'opnieuw instaleren cd'), maar ik krijg een zwart scherm met wit knipperend witte underscore linksboven.

maar ik krijg een zwart scherm met wit knipperend witte underscore linksboven.
ik heb het nu al 3x geprobeert, maar er blijft steeds dit uitkomen.

Hoi !

Als je opstart van de Win XP-CD komt er kort in beeld: druk op een toets om op te starten van de CD.

Dat doe je dus, en dan ///

Greetz,

Harry.

Dat klopt; ik was al in een verder stadium. Na de 'druk op een toets' komt er een blauw scherm, en begint het allemaal dingen te laden (onderin, grijze balk).

Na een tijdje komt dus echter dat zwarte scherm met knipperende cursor linksboven.

Hoi !

Moeilijk een oorzaak van afstand op te geven, heb je de HDD/partitie al geformatteerd ?

Zo nee: eerst formatteren, evt. met behulp van een bootable CD zoals Hiren's of UBCD.

Zo ja: blijkbaar zijn er problemen met het beschrijven van de HDD.

Heb je een Sata-schijf ? Zo ja: driver's geslipstreamed of op floppy gezet ?

Greetz,

Harry.

Nou, het is dezelfde harde schijf waar dus al XP op staat. Echter, er staan allemaal dingen op die ik wil behouden. Nu zit in op Ubuntu (dual boot) dus kan ik wel wat overzetten, echter geinstaleerde programma's/instellingen etcetera zullen dan wel gewist worden...

Dus eigenlijk heb ik liever dat er een oplossing is voor de activatie-probleem dan opnieuw installeren, tenzij dat de enige mogelijkheid is.

alvast bedankt:thumb:

Hoi !

Tja...officieel heb je niets met @Microsoft te maken: je hebt immers 'n Dell!

D.w.z. dat bij een z.g. OEM (=merk)PC de fabrikant de verantwoordelijkheid voor het OS van @Microsoft over neemt!

Ik zou a.s. maandag even contact opnemen met Dell NL en je probleem even voorleggen o.v.v. je service-tag.

Naar mijn ervaring ben ik door hen altijd correct geholpen.

Lukt dat niet, kun je altijd nog alternatieve wegen gaan bewandelen.

Greetz,

Harry.

D.w.z. dat bij een z.g. OEM (=merk)PC de fabrikant de verantwoordelijkheid voor het OS van @Microsoft over neemt!
Maar... als er een ander motherboard in zit, is het dan nog wel een Dell? (Aannemende dat Vegras er geen Dell mb ingezet heeft)

Nee, het nieuwe moederbord is van asus. Ik zal het advies opvolgen en maandag Dell even bellen.

In ieder geval bedankt voor het meedenken! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan