xp activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

dave1978

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2005
Berichten
30
een goede dag ik zit met een klein probleem
ik heb net de computer opnieuw opgestart en nu zegt die dat ik windows moet activeren.
maar ik werk al meer als een jaar met dit alles zonder dat ik windows opnieuw geinstallerd heb.
als ik dan wil activeren dan zegt die dat er een verkeerde productcode is.
waar kan dit aan liggen.
mvg dave
 
Dan zul je ook de verkeerde code ooit ingevoerd hebben.
Krijg je dan wel je updates binnen? Anders is er toch iets anders aan de hand.
Met de bijlage kun je zien of je de goede code hebt ingebracht.
Is het de verkeerde dan heb ik nog wel een progje waarmee je ze kunt omwisselen. Alleen vraag ik me af of het niet te groot is.
 
Nouwww, ik was het progje als bijlage vergeten :D
 
dave1978 zei:
als ik dan wil activeren dan zegt die dat er een verkeerde productcode is. waar kan dit aan liggen.
Afgezien van de vraag waarom je activering verloren is gegaan:
jouw productiecode zit al in het systeem. Microsoft blijft altijd zeggen, dit is de verkeerde want hij heeft hem al.

Je zult de telefonische activeringsaanvraag in moeten. Voor de toekomst (zodra je activering weer in orde is): maak een kopie van C:\Windows\system32\wpa.pbl (en .bak als die er is, wpa=Windows Product Activering). Kom je ooit weer in zo'n situatie als nu terecht, zet dan dat wpa.pbl (en .bak) weer terug. (Kan alleen op dezelfde PC en met zelfde exemplaar van Windows.)

Edit:Deze informatie is niet juist. Zie de tekst van Microsoft.

"Door middel van de installatie-id wordt een verband gelegd tussen de product-id en uw computer, waarna een bevestiging wordt teruggestuurd. Op basis van deze productcode kunt u nu het Windows-programma oneindig vaak op uw computer installeren. Als u Windows echter op een andere computer wilt installeren via deze productcode, kan het nodig zijn telefonisch contact op te nemen met een medewerker van de klantenservice van Microsoft".