xp administrator maar niet alle rechten

Status
Niet open voor verdere reacties.

wommelstee

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2008
Installatie : windows xp/sp3 home edition.
probleem aanpassen win.inisorry digibeet gaat over opstarten
Win.ini opstarten wil een programma starten wat ik niet heb en niet wil installeren.

Ondanks dat ik in save mode aanlog als administrator (het enige account op deze installatie) krijgt bij het aanpassen van de opstarten een opmerking dat ik niet voldoende rechten heb om deze wijziging uit te voeren.
Nadat ik aflog en weer opnieuw inlog blijkt dat de wijziging wel is uit gevoerd maar in een semi permanente status. Ik krijg een pop-up scherm met de mededeling dat ik een hulp programma heb gestart en zo. Kies ik voor okee dan wordt de gewijzigde opstarten uit gevoerd, maar kies ik voor "niet meer laten zien"wordt bij de volgende boot de oude versie van opstarten gebruikt.

In het verleden heb ik een aantal patches ingevoerd op het register onder andere geen secondary logon.

Wat kan ik doen om opstarten permanent te wijzigen dan wel mijn volledige admin rechten te herstellen?

Met vriendelijke groet
frans

Laatst bewerkt:
Als het een machine is met een FDD ? Dan mogelijk een onzinnig ideetje:

Hernoem en kopieer de .ini naar een diskette. Laad 'm vandaaruit en bewerk 'm met kladblok.
Boot de machine met een bootdiskette en ga naar de map waar de "foute" .ini staat. Verwijder deze en plaats de gewijzigde (en weer terughernoemde) .ini terug.

Edoch, dit soort fratsen is niet voor leken (zo klink jij niet, maar ik kan hiervandaan niet exact inschatten wat jouw dos-vaardigheden zijn)

Laatst bewerkt:
Als het een machine is met een FDD ? Dan mogelijk een onzinnig ideetje:

Hernoem en kopieer de .ini naar een diskette. Laad 'm vandaaruit en bewerk 'm met kladblok.
Boot de machine met een bootdiskette en ga naar de map waar de "foute" .ini staat. Verwijder deze en plaats de gewijzigde (en weer terughernoemde .ini) terug.

Edoch, dit soort fratsen is niet voor leken (zo klink jij niet, maar ik kan hiervandaan niet exact inschatten wat jouw dos-vaardigheden zijn)

Pasje niets is mij te onzinnig ga het proberen met dien verstande dat ik dus opstarten pak in plaats van de WIN.INI :o

Je zou de nieuwe .ini erbij kunnen zetten, maar voor de veiligheid zou ik een "zuivere" Win98SE bootdisk nemen en als eenmaal op het scherm staat te knipperen:

A:>

zou ik van diskette wisselen en de disk erin doen met de aangepaste win.ini en die dan naar de juiste lokatie kopieren. Je moet wel over Dos commando kennis beschikken om dit te doen.........?

Waarschuwinkje: ik heb niet genoeg kennis van het Windows register om vast te kunnen stellen of de machine met die gewijzigde win.ini weer probleemloos wil opstarten.

Maak derhalve vooraf een backup van het register, dan kun je het e.e.a. uitproberen zonder dat er onomkeerbare problemen ontstaan.

Pasja
Ik heb in mijn eerste bericht ten onrechte aangegeven dat het probleem in de win.ini zat.
Maar de kern van de vraag is misschien wel:
Hoe krijg ik als administrator mijn administrator rechten terug, of ben ik als hoofd gebruiker niet automatisch administrator.

okee dan wachten we even af, alvast wel bedankt voor het meedenken tot zover....

Mogelijk dat je kan kijken bij computerbeheer?

Via Start - Configuratiescherm - Systeembeheer en daarna Computerbeheer.
Hier is het volgens mij in te stellen hetgeen je zou willen. Kijk onder Lokale gebruikers en groepen.

Hier heb ik zelf nog niet heel veel ervaring mee met aanpassingen omdat ik zelf het probleem niet heb.

Succes,
deSmid.

@desmid
kom daar wel veel dingen tegen:thumb: en geeft mij het gevoel dat je in de goede richting zit maar zie nog even niet waar ik de accounts kan beheren.....

Klik op: Kijk onder Lokale gebruikers en groepen
Daar zie je 2 mappen, gebruikers en groepen.
Klik op de account waar het om gaat en maak deze administrator of voeg deze toe.

Iets in die richting moet je zoeken.

Grt,
deSmid.

runas /user:administrator cmd

is een goede daar ga ik mee uitkomen!!!!!!

bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan