XP Antivirus 2008 virus

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ignes
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ignes

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2008
Beste Allemaal,

Sinds een week ben ik opgezadeld met (een variant van?) het XP Antivirus 2008 virus. Symptomen zijn voornamelijk zoals overal beschreven:

- het in beslag nemen van heel veel processor capaciteit/geheugen, dus traagheid
- het kapen van m'n buroblad achtergrond met een mededeling dat m'n pc besmet is (no ****...) en dat ik antivirus moet aanschaffen.

Daarbij gebeurt er vast een hoop op de achtergrond waar ik geen weet van heb.

Nu zijn er een hoop manieren beschreven om het virus te verwijderen. Echter werken ze geen van allen. Deze variant van het virus lijkt geevolueerd.

- Zodra ik probeer op te starten in veilige modus loopt de boel vast.
- Installeren van antimalware programma's is een no-go. Ze worden herkend en buiten werking gesteld (ook malwarebytes).
- Zoeken op internet naar een oplossing is geen optie, alle websites die het onderwerp behandelen worden geblokkeerd (werk nu vanaf een andere pc).
- Handmatig verwijderen van onderdelen van het virus helpt enigzins, maar ik kan niet alles vinden.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Liefst natuurlijk zonder opnieuw te moeten installeren.

Ik zou jullie echt oneindig dankbaar zijn.

download mbam na installatie updaten en dan een snelle scan.
vertel of er iets gevonden is

Het probleem is dat mbam niet geinstalleerd wordt (of daar lijkt het op tenminste). Eerst wilde de .exe niet openen. Dat lukte wel toen ik de naam van de .exe veranderd had. Maar na "installatie" is het programma onvindbaar.

Dank voor de snelle reactie trouwens

Wat ik al een paar keer met succes gedaan heb is het volgende.
1. haal de hdd uit de pc
2.zet de hdd in een externe hdd behuizing.
3.Sluit de hdd aan op een pc met een geupdate goede antivirus scanner.
4.laat de antivirus software het bestand verwijderen.

Ik zelf gebruik norton antivirus die deze malware zondermeer verwijderd.

heb je een andere computer ter beschikking.
zet dan mbam op een stick en draai het daar vanaf.

Ik heb een andere PC ter beschikking, maar zodra ik de mbam-setup.exe uitvoer vanaf de stick gebeurt wat ik in mijn post hierboven beschreef, het programma is nergens terug te vinden na een verdacht snelle "installatie"

Palomino: dank voor de tip

Laatst bewerkt:
start dan eens op in de veilige modus en voer mbam dan eens uit.

Dat had ik inderdaad graag gedaan, ware het niet dat opstarten in veilige modus niet lukt. Op F8 drukken tijdens het starten geeft een keuzemenu met veilige modi. Iedere keuzemogelijkheid leidt na 3 minuten van driftig laden en een zwart scherm tot het bovengenoemde keuzemenu. Alleen opstarten in normale modus is mogelijk helaas.

Detail wat me opviel: alle herstelpunten waren verwijderd.

Ok, probleem opgelost.

Na een hoop geklooi is het me op de volgende manier uiteindelijk gelukt:

- Startup inspector gedownload.
- Met startup inspector alle niet essentiële startup processen verwijderd.
- Na herstarten van de pc was het nu mogelijk malwarebytes te runnen.
- Malwarebytes verwijderde alle rommel.

Daar zijn we vanaf :)

Bij de meeste mensen is deze XP2008 antivirusvirus...:)..erop gekomen door weer veel te snel een email te openen die gewoon dubieus was..voortaan eerst heel goed kijken wat je opent..;)

of was dit bij jou niet zo? :)

ED

Hoi !

Tja, in deze verder rustige week heb ik 6 klanten van die ellende afgeholpen......

Dit a raison van € 20,=, dus hebben we weer te eten in Capelle (geintje dus).

Greetz,

Harry.

Tsja....en zo ...." De ene zijn virusnood is de ander zijn brood".....:D

ED..;)

Nee, sorry, dubieuze e-mails belanden ongelzen in de prullenbak, ik ben daar erg voorzichtig in. Ik verdenk een onlangs geinstalleerde codec-pack ervan besmet te zijn geweest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan