XP Antivirus Rogue hoe kom ik eraf

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
Gijsbertus heeft me geholpen om XP Antivirus Rogue het eraf te krijgen - het werkte even via een malwareprogrammaatje, maar XP antivirus is in volle hevigheid terug. Nu heb ik AVG gedownload en die vindt van alles maar loopt vast. AVG verwijderen kan ook niet meer, blijft hangen op een .exe programmathe. Nu is AVG als zand in WIndows, de computer is heel langzaam.
Ik heb Spy Doctor gekocht, een fout programma. Die vindt XP Antivirus wel in zijn Logboek, ik kan verwijderen maar het virus is niet weg.

Nog meer antivirusprogramma´s lijkt me moeilijk met AVG vastgelopen. hoe kom ik hieraf, lieve mensen?

Volgens mij is het slim om de computer geheel opnieuw te installeren.
Als het kan maak dan wel een backup van je belangrijkste(!) gegevens.
Zorg dat je niet het virus meeneemt.

dat doe ik als laatste, alles opnieuw. er is wel een back up van gegevens maar ik moet er neit aan denken dat ik alle programma´s en extra´s moet installeren. en ik heb gen olossng voor jaren email, ik heb daar geen kopie van, ik zou niet weten hoe.

inmiddels ben ik erin geslaagd AVG eraf te krijgen en is de computer weer sneller. Het virus zorgt nog steeds voor blauwe schermen met teksten als ´warning´ en neemt snel weer over denk ik. ik maak me niet echt zorgen over mijn bestanden. het virus wil dat ik hun software koop en lijkt niet uit op venrietiging

Spyhunter 3 identificeert het virus en je kunt het zo te zien ook verwijderen. maar er blijft een stukje hangen-- met Zoeken niet te vinden- dat opnieuw de zaak verstuurt,

Ik kan nu wel een goede virusscanner installeren maar dan wil ik zeker zijn dat die dit programmatje eraf kan halen natuurlijk. Zou Norton dat kunnen, of Kapersky? Hoe kom ik daar achter? Of nog een keer AVG proberen nu de computer weer loopt?

Volgens mij is het slim om de computer geheel opnieuw te installeren.
Is ook maar de simpelste manier.:rolleyes: Dit soort dingen zijn met behulp van experts gewoon te verwijderen, zonder volledige herinstallatie van Windows.

@henryy,

Laat de pc eens scannen met Superantispyware free version:
http://www.superantispyware.com/superantispywarefreevspro.html

Daarna een Hijackthis log plaatsen op het forum wat Bertus aan geeft of op Nucia:

Lees dit bericht goed door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=12

Kijk hier voor uitleg Hijackthis:
http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=9

Plaats daarna je Hijackthis log in de volgende sectie:
http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld daar ook je probleem erbij.

Je moet je wel even registreren daar, maar dat is net als op Helpmij gratis en eenmalig.

Met name de eerste optie van Crash zou ik echt proberen.
Tot zover ik weet maakt SAS korte metten met deze infecties....

ik heb geprobeerd om met superantispyware het te verwijderen. ik kon er trouwens geen kopie van de scanresults maken - is dat een hijackblogje toch? afgesloten om te verwijderen. en nu kan ik windows xp niet meer opstarten, sluit meteen weer af! veilige modus doet hetzelde. ik zit nu op een andere computer! help ajb!

Je moet ook niet zelf met Hijackthis dingen gaan verwijderen. Alleen op aanraden van experts op dat gebied dingen aanvinken.

Kies in het veilige modus menu eens voor "Laatste werkende configuratie". Misschien dat de pc dan weer verder wil opstarten. Mocht dat zo zijn meld het dan even.

Nee, SAS maakt geen Hijack logje.
Je hebt zo te zien niet de links van Crash door genomen.

ik heb wel degelijk alles gelezen wat er in de eerste reactie stond - dit kun je er beter bij zetten, zeker als er inderdaad geen logje maken mogelijk is. toch bedankt naturlijk hoor, begrijp me niet verkeerd!

nee, de laatste configuratie die werkt geeft ook hetzelfde resultaat, opstarten, compleet met mijn bureaubladfoto, dan welkom en ... afmelden.

met een win xp cd opstarten is dat een optie? die moet ik wel zoeken.

Laatst bewerkt:
kan er iemand nog even naar mijn benarde postie kijken ajb? bedankt vast!

Laatst bewerkt:
het is werkelijk een gevaarlijk malwareprogramma. ik heb een andere computer moeten kopen. Ook wel omdat ik die fout maakte door besmette bestanden te verwijderen, en dat waren dan windows-bestanden.

jullie aanwijzingen waren prima, maar ik was niet ervaren genoeg om er goed mee om te gaan.

ebdankt toch allemaal, ik ben wel wat kwijt maar ik computer weer en er is minder veranderd dan ik dacht n mijn leven na de crash!

Nieuw PC gekocht?
Je had hem toch bij een PC winkel even kunnen laten formatteren??:confused:

beter gezegd, een ander tweedehands systeem gekocht en daar mijn vaste schijf in laten monteren als tweede. zo kan ik weer draaien en nu kan ik mijn bestanden zelf uitzoeken.

een ander systeem leek het beste omdat er ook nog een paar bolle tonnetjes zaten op het moederbord wat zich, denk ik, uitte in een nare tweetonige biep. daar hoop ik nu af te zijn.

bedankt voor je belangstelling!

henri

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan