XP-ATI-oude spellen-640x480 past niet op scherm!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

JWeetje

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2002
Berichten
177
Ik heb een P4, 512Mb met een ATI9700 videocard en XPHomeSP1. Beeldscherm staat op 1024x768x32.
Bij spellen die beginnen met video's en menu's etc. in 640x480 is het scherm te klein.
D.w.z. het beeld is ongeveer 1 cm aan alle kanten (alle?; in ieder geval aan de bovenkant) groter.
Bij Combat Flight Sim 3 kun je een config.exe draaien en is dat wel te corrigeren. Bij andere spellen zie ik ook wel zulke config bestand (.dat vaak).
Met kladblok kan ik sommige veranderen, maar dan moet ik wel 1024x768 instellen om zeker te zijn dat het spel zelf (dus niet de menu's) op het scherm past.
Alleen dan zijn de menu's en tussenschermen erg verkleint.
Bij Combat Flight Sim 1 zie ik wel getallen in de config die lijken op de resolutie, maar daar doe ik liever niets mee. Bij TOCA@ en Colin McRae zie ik zulke config bestanden niet.
Het is knap lastig omdat zich juist aan de randen vaak de knoppen en informatie bevinden.

De videocard kan ik niet op 640x480 zetten. 800x600 is het minimum, maar dat geeft overigens geen effect.
Ik heb de laatste ATI drivers geinstalleerd.

Waar moet ik het zoeken: bij de spellen, bij XP, of bij ATI?
 
Vroeger was die resolutie voor oude spellen natuurlijk fantastisch, maar als je in het spel zelf de resolutie niet beter ( hoger) kunt krijgen...........tja dan houd alles op............blijven toch oude spellen hé.
 
Spellen uit 1999 oud?

Ik kan me haast niet voorstellen dat er niet iets aan te doen is.
Wie heeft dezelfde ervaring?
 
Re: Spellen uit 1999 oud?

je moet er rekening mee houden dat niet alle spellen goed draaien op win xp dit omdat xp heel anders spellen draait dan vorige win versie's
 
Probeer dit eens:
rechtmuisklik op het programma, eigenschappen, tabblad compatibiliteit, vink "beeldscherm resolutie 640*480"druk op toepassen .
als dat niet werkt kun je misschien op de monitor je beeld krimpen totdat het wel past.

db
 
Al geprobeerd

Werkt niet.
640x480 zoals jij beschrijft kan wel, maar heeft geen effect. Overigens is deze resolutie helemaal geen optie voor mijn ATI9700. Die heeft als minimum in te stellen resolutie 800x600.

Het beeld kleiner maken kan wel, maar dan kom ik aan de randen nog steeds iets te kort.

Zojuist ook via ATI antwoord proberen te krijgen, maar dan krijg je zo'n computer gegenereerd antwoord met alle antwoorden voor alle problemen die je op de site ook al gezien had.
 
DOM DOM DOM DOM

Tuurlijk was het gewoon de beeldscherminstelling.
Maar dan moet je wel zorgen dat je instellingen bewaard blijven.
In deze tijd van alles-gaat-vanzelf helemaal niet meer aan die monitor gedacht.

Toch heeft helpmij.nl me weer op het goede spoor gezet.
Allen bedankt.

Ik ga nu even een half uurtje in de hoek staan en me diep schamen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan