XP: bestand beschadigt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Methorst

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2005
Ik heb een vergelijkbaar probleem als edmundo22 enkele topics geleden:
Als ik mijn computer met XP Home op wil starten krijg ik een foutmelding die zegt dat C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM beschadigt of verwijderd is.
Aangeraden word de windows cd in herstelmodus te draaien door op R te drukken.
Als ik dit doe kom ik in een soort dos omgeving.
Ik heb al geprobeert om het bewuste bestand te kopieren van een andere pc, hier kreeg ik echter de melding dat het bestand in gebruik was, en niet gekopieerd kon worden.
Ook heb ik geprobeerd het bewuste bestand te verwijderen dmv delete C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM. Ik kreeg toen echter de mededeling dat er een fout was opgetreden tijden het opsommen van de mappen.

Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen ??

PS: als het niet mogelijk is, is er dan een manier om heel schijf c naar d te kopieren, met copy lukt dit namelijk niet.

Dit lijkt mij niet echt een bestand, maar eerder een map die weg is. Kijk bij de andere pc eens bij het kopiëren of je dit proces kunt afsluiten d.m.v. ctrl. alt. del, processen en dan diegene afsluiten die je nodig hebt, als je pc dan nog draait (soms is het bestand essentieël), dan kun je het kopiëren. Zo niet... Dan kun je via een programma als b.v. Partitionmagic even een klein station bijmaken, hierop het besturingssysteem installeren en vanuit dit besturingssysteem heb je dan weer toegang tot al je bestanden!

Succes,

In de map config staat wel een bestand met de naam system, maar er staat geen extensie achter, hoewel het tonen van extensies wel is ingeschekeld. Er staat enkel 'bestand' onder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan