XP bestand niet laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Babette

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2001
Berichten
220
Ik heb tijden geleden XPMSN verwijderd en wil het opnieuw installeren. Als ik de cd van XP erin doe krijg ik de volgende melding: Setup kan de bibliotheek ocmsn.dll niet laden of kan functie OcEntry niet vinden.
Heb ik het onherstelbaar beschadigd?
 
Staat de volgende regel:

msnexplr=ocmsn.dll,OcEntry,msnmsn.inf,hide,7

wel in sysoc.inf? Spoor het op met de verkenner en open het met kladblok.

Groetjes,
Bennie
 
nee, sysoc.inf staat helemaal niet meer in Windows.....Ik kan me nog herinneren dat ik ergens op de helpdesk gelezen had dat ik "hide" moest verwijderen. Dat heb ik toen gedaan maar nu kan ik msnexplr=ocmsn.dll,OcEntry,msnmsn.inf,hide,7 niet meer vinden en sysic.info staat er ook niet meer......
Groetjes van
Babette
 
Het bestand zal ongetwijfeld een verborgen bestand zijn. Maak verborgen bestanden eerst zichtbaar via configuratiescherm\mapopties\weergave. Vinkje weghalen bij "beveiligde besturingssysteembestanden, etc." en "vinkje bij verborgen bestanden en mappen weergeven".

Groetjes,
Bennie
 
het "vinkje bij verborgen bestanden en mappen weergeven". had ik al aangevinkt en die andere heb ik nu weggehaald maar nog steeds geen sysoc.info......het staat er echt niet, ook niets wat begint met msn...
het probleem is ook dat ik bij configuratiescherm/softwaren/ programma's toevoegen
dit niet vanuit de cd kan laden.....
heb je nog enig idee wat voor mogelijkheden er nog meer zijn?
groetjes
Babette
 
Het moet in de map c:\Windows\inf staan. Het bestand heet sysoc.inf en geen sysoc.info. Zo nee, probeer dan het commando SFC /SCANNOW via start\uitvoeren. Houd de XP-CD bij de hand!

Groetjes,
Bennie
 
hij heeft het windowsbestand doorlopen en nu heb ik bij inf (lichtgrijs de volgende regel gevonden:

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,7

maar via de cd kan ik nog steeds geen windowstoepassingen bijvoegen.

groetjes
Babette
 
"msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,7"??

Volgens mij moet daar nog een komma bij:
msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7

Begrijp ik het goed dat je nu sysoc.inf wél hebt gevonden?

Probeer anders het volgende: doe de XP-CD in je CD-speler. Open de opdrachtprompt (start\programma's\bureau-accessoires\opdrachtprompt). Typ de volgende regel:
EXPAND -R X:\I386\OCGEN.DL_ C:\Windows\System32\dllcache [enter]

Daarna:
EXPAND -R X:\I386\OCGEN.DL_ C:\Windows\System32\Setup

Let op: X staat voor de letter van je CD-speler (aanpassen dus).

Verder ga ik er vanuit dat Windows XP op de C-drive is geïnstalleerd.

Groetjes,
Bennie
 
reactie is een beetje laat (door ziekte)

ik heb je laatste opdracht uitgevoerd en krijg daar de melding:
ga naar het configuratiescherm en configureer de systeemonderdelen.

Geen idee wat er bedoelt wordt en wat ik moet doen. Wil je me helpen?
Groetjes van
Babette
 
Zie je in C:\ een bestand staan met de naam autorun.inf? (Open mapopties in het configuratiescherm. Klik op tabblad weergave. Haal vinkje weg bij "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen". Zorg dat er een vinkje staat bij "De inhoud van systeemmappen weergeven". Idem bij "verborgen bestanden en mappen weergeven").

Groetjes,
Bennie
 
Bedankt Bennie!
Een beetje een late reactie van mij maar het probleem is opgelost!
Groetjes van
Babette
 
systeem onderdelen

hoi
wat hebt u gedaan om het op te lossen
wilt u mij zo snel mogelijk terug mailen

mvg stefan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan