XP blijft booten na Windows update

Status
Niet open voor verdere reacties.

shipp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2006
Hallo,

gister avond zag ik dat Windows aan het updaten was en kon daarbij nog gewoon mails in outlook checken.
Heden ochtend constateerde ik dat de PC aan het opstarten was :confused: na het windows-logo waarin een blauw balkje beweegt begon het opstarten weer van vooraf aan :(

Besloot d.m.v. XP-cd een reparatie door te voeren:
Ik heb in BIOS startvolgorde aangepast en mijn XP-CD erin gestopt. Start vervolgens van CD en na een korte mededeling (witte letters op zwart scherm) dat hardware configuratie wordt gechecked wordt het schwerm geheel zwart. Geen HDD-activiteit, geen disk-activiteit, noppes...

Weet geen raad hoe nu te handelen :( :( :( Weet iemand raad wat er aan de hand is of beter nog hoe ik dit kan oplossen ?????? PLEEEEAAAASSSSSEEEE !!!! THX !

Sascha

Start eens op in veilige modes via F 8

Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding. Aan de hand van die foutmelding kunnen we misschien wat makkelijker de oorzaak achterhalen. Vaak zijn het niet goed werkende drivers of een geheugenprobleem.

Zover boot mijn systeem niet eens...

Midden in het opstarten - net nadat het windows XP logo met een bewegend blauw balkje eronder verscheen - zie ik enkel nog een zwart scherm en start de PC weer van vooraf aan op.

HDD slave als master gezet en de huidige master eruit gehaald.
Gevolg: opstarten van XP-CD werkt tot het moment dat windows vraagt op welke participatie ik XP wens te installeren. Bij mijn oorspronkelijk (2 maanden oude) master-HDD liep niet eens de boot vanaf XP-CD door...

Ik vermoed dat mijn HDD op e.o.a. manier defect is... Dit zou gigantisch BAAAAALLLLEEEEEN zijn gezien alle data die erop staat. Zal vandaag maar eens naar de dealer gaan om hem te ruilen. Hopelijkkan er nog wat data van de schijf gered worden als deze daadwerkelijk de oorzaak is.

Iemand ervaring hiermee????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan