xp blijft haken bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
Berichten
509
xp wil niet meer volledig opstarten. ik probeer nu vanaf de cd te starten maar ik weet niet hoe ik dat in bios moet bevestigen. cd moet naar de eerste van de derde plaats; met pijltjestoetsen kan ik "cd rom"activeren, maar hoe moet verplaatsen?
Misschien moet ik ook iets heel anders doen, maar ikwil dit toch graag weten. bedankt vast.
 
Heb je alle andere opties al gehad, starten in veilige modus etc ?

In de bios plaats je de cd-rom voor je hdd, meestal staat onderaan wel aangegeven met welke knoppen je dat doet, dus met bv pijltjes of page up en page down.
 
dank zij je bericht weet ik nu wat PgU en PgD betekent; ik heb het nu ingesteld dat hij via de cd opstart. Hij laadt dan veel op, maar eindigt bij een zwart scherm met een cursor. wat nu?
 
Wat gebeurd er exact, de pc start vanaf de cd, je krijgt een blauw scherm waar hij van alles laad, daarna kan je instellingen doen tav je windows installatie, zoals waar te installen etc en formateren. daarna kopeieren van bestanden vanuit dos (via blauwee scherm) dan reboot het systeem, vervolgens gaat hij vanuit "windows" verder met installeren.

Nou is mijn vraag op welk moment krijge je een zwart scherm met waarschijnlijk linksbovenin een cursor ?
 
hoi gforze,
het heeft lang geduurd, maar misschien kunnen we er nog mee verder. (Over je tip: Ik kon niet onthouden, wanneer hij ermee stopte.) Nu is het een eind verder: vandaag startte hij op nadat ik op -optimal settings yes- had gedrukt in bios. daarna heb ik netjes afgesloten, de pc startte weer op, virustest gedaan, aantal viri gevangen. Maar nu blijft hij weer hangen en wil niet meer opstarten, net als eerst! Heb je nog een suggestie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan