XP Blijft hangen bij het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hugostap

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2009
Beste mensen,

de laatste tijd dat ik opstart blijft de pc hangen op een leeg bureaublad, zonder taakbalk, pictogrammen etc. (hetzelfde beeld als dat je explorer.exe uit processen verwijderd) het lijkt dus alsof explorer.exe traag opstart? na 2-3 minuten komt de rest toch in beeld en start mn pc gewoon als gewoonlijk op. Ik heb al gekeken of er iets raars stond bij msconfig, en heb bij Registery Mechanic ook verder niets gevonden. Het is geen ramp, maar iemand toch een idee waaraan het ligt?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
geregeld defragmentatie gedaan? Recent nieuwe software geïnstalleerd (denk daarbij aan antivriussoftware, firewall enz)?
Pc regelmatig ontstoft binnenin? Hoe oud is de hardware ongeveer?

Laatst bewerkt:
In msconfig moet je ook proberen onnodige opstart toestanden uitschakelen, en ook prefetch en Tmp map plus C schijf opschonen, dan de-fragmenteren PC nadat je hebt geïnstalleerd dit wat ook Mik zei ...:thumb:

Bedankt voor jullie reacties!
Heb hem eergisteren al gedefragmenteerd, dus daar ligt het niet aan. Wel heb ik net een nieuwe virusscanner (avira premium).
Onnodige dingen bij msconfig heb ik van programma's al uitgezet, maar ben altijd een beetje bang dat ik bij het systeem iets uitzet wat niet uitgezet mag worden, dus daar sleutel ik liever niet aan zonder hulp..
Ik zal zo even met MBAM scannen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan