xp blijft hangen na lezen setupp.ini

Status
Niet open voor verdere reacties.

robert-H06

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
hoi allemaal, ik heb een nieuwe computer gekocht, en heb der bij installeren van xp problemen mee, het volgende gebeurt:

alles werkt en lukt totdat het scherm komt of ik xp wil installeren hier druk ik op enter, daarna zegt ie : n

ogenblik geduld ...

waar die vervolgens op blijft hangen. weet iemand waardoor dit komt?

groeten

Laatst bewerkt:
Hoe lang wacht je?
Staat je cd-rom als 1e boot schijf, en start je op de cd-rom op?
Is je harddisk al geformatteerd? Dat is een optie in het setup menu van windows.

hd geformatteerd, cdrom als 1ste bootschijf, daardoor start ie ook meteen via de cd op.

ik heb ook andere hd geprobeerd, andere cd/dvd speler

maar het probleem blijft :(

en volgens de laatste meting had ik 3 uur gewacht, dat zou toch wel voldoende moeten zijn toch?

Kun je de kast open maken zonder garantie zegels te verbreken?
Controleer eens of er tijdens het transpor geen kabels processor, kaarten of geheugen is losgeraakt.
Alles eens goed in de voetjes drukken.
Draait je cpu fan?

Als het allemaal niet lukt, pc heel snel naar de verkoper terug brengen.

de kast ligt open en alles driedubbel gechecked of alles goed vastzit. cpufan/powerfan en chassis fan draaien.

ik denk inderdaad dat er niets anders op zit dan terug naar de verkoper te gaan, :(:(:( nu moet ik tot dinsdag wachten want maandag is die winkel dicht :(

ik post dan wel wat het nou was...

Da's wel de beste optie.
Als je zelf gaat kl$$$$$ten is de garantie eraf.
Was het een complete pc compleet in kast? En dan een niet-geinstalleerde machine?
Of heb je een los mobo?

Had je al in de kast gesleuteld voordat je ging installeren?
Statisch elektriciteit de boosdoener?

tis los mobo + los cpu + los kast + los mem

zelf in elkaar gezet, statische electriciteit is bijna onmogelijk omdat de hele tijd dat polsbandje gedragen heb. (en vastgesnoerd aan de tafel)

heb net geprobeerd of win 98 en win me er het wel op doen, maar dan krijg ik tijdens de setup de melding van:

Bad Fault in MS-DOS Extender

en

Standard Mode: Fault in MS-DOS Extender.

en daarna een hele rij met getallen en letters

mischien dat dat iets zegT?

Geplaatst door robert-H06
statische electriciteit is bijna onmogelijk omdat de hele tijd dat polsbandje gedragen heb. (en vastgesnoerd aan de tafel)

Niet aan de massa van je mobo ? :( :confused: :eek: :eek:
Dan heb je een spannings verschil tussen tafel, en de soldeer pinnen van je mobo: chips, transistors enzo liggen dan op de tafel.
Jij en de tafel hebben hetzelfde potentiaal (spanning) en je mobo wijkt af, omdat die nergens op vast zit.
Behalve dat je mobo kontakt maakt met de soldeer pinnen van de chips.

Een vonkje gaat dan door de chip naar de tafel !
Einde mobo tot gevolg.

Jammer dat het een zelfbouw is.
De verkoper kan zich beroepen op " niet deskundig in elkaar gezet".

Heb je in je kennissen kring niet een computer expert met eigen pc reparatie bedrijf, die een rapport kan maken?
Dan heb je een sluitend bewijs voor de verkoper.

nee dit bandje zit vast op antistatische mat, deze ligt op de tafel, op deze mat ligt de kast, dan heb je hetzelfde principe volgens mij. (tenminste bij electronica zoals radio en tv reparatie werkt het zo wel namelijk.)

ja ik ken wel mensen met een reparatie bedrijf, ga ik daar wel heen denk ik, verder weet ik het anders ook niet meer.

Op het moment dat je het mobo uit de doos haalt, heb je nergens verbinding mee.
Dan direct je polsband aan de massa van je mobo.

Denk ook bij die kennis om garantie sporen.
Geen krassen maken op je mobo.
Laat je kennis een rapport over zijn bevindingen maken, en ga daarmee (als het niet werkt) terug naar de verkoper.

oke ben vandaag open-minded weer aan het klussen gegaan, alles uit de kast gehaald en weer opnieuw erin gedaan en nu doet ie het wel, ik denk dat toch ergens iets nietgoed ofzo. dus hierbij opgelost!

Bedankt voor je mederwerking.

groetjes!

Misschien een sluitinkje met de aarde van de kast?
Een vals voetje om mobo aan de kast te schroeven?

Succes in ieder geval, en graag gedaan.

Heb je je topic op " Opgelost" egzet? (rechts onder)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan