XP blijft hangen op laadscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

jsb2391s

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2008
ik heb sinds een week een probleem met mij computer.
ik heb in de middag van vorige week dinsdag mijn computer gewoon normaal gebruikt, en hij deed alles soepel en normaal. toen ik hem afsloot en hem ergens in de avond weer opstartte was er iets raars mee aan de hand: de BIOS startte gewoon normaal op etc, maar toen kreeg ik het scherm NA dat de BIOS was opgestart dat er een probleem was met het opstarten van de computer en ik kon kiezen uit veilige modus, veilige modus met opdrachtprompt, veilige modus met netwerkmogelijkheden, meest recente werkende instellingen, normaal opstarten. ik heb gekozen voor meest recent werkende instellingen, en het windows XP laadscherm met het XP logo, dat blauwe laad balkje onderin en zwarte achtergrond, kwam in beeld. ik wachtte totdat windows zou opstarten, maar dit gebeurde niet, het laden bleef eeuwig doorgaan. tot nu toe heb ik alle opties geprobeerd maar ik kan zelfs niet in de veilige modus opstarten! steeds komt het laadscherm in beeld en blijft het voor eeuwig laden. ik heb hierna even gezocht naar oplossingen op het net, en ben tegen gekomen dat het waarschijnlijk een missend systeem bestand is. echter kan dit niet zo zijn , omdat ik geprobeerd heb MET de windows XP disc in de computer op te starten (en ja ik heb de BIOS opstart volgorde nagekeken, die stond goed), maar dit werkte ook niet. dus ik kan geen fresh install van windows doen, en ook geen repair van windows uitvoeren.... ik ben nu radeloos en zonder rode draad op zoek naar een oplossing, dus als iemand suggesties heeft voor me, hoor ik het HEEEL GRAAG!
alvast bedankt =]]

Als ik ervan uit mag gaan dat je wel een floppy-diskspeler in je computer hebt:

Start op met de 6 XP installatie opstartfloppies.

Je kunt dan wel m.b.v. de cd-rom installeren of repareren.

Floppies voor XP Professional installatiecd zonder Service Pack geïntegreerd: hier
Floppies voor XP Professional installatiecd met Service Pack 1 geïntegreerd: hier
Floppies voor XP Professional installatiecd met Service Pack 2 geïntegreerd: hier

Floppies voor XP Home installatiecd zonder Service Pack geïntegreerd: hier
Floppies voor XP Home installatiecd met Service Pack 1 geïntegreerd: hier
Floppies voor XP Home installatiecd met Service Pack 2 geïntegreerd: hier

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Als ik ervan uit mag gaan dat je wel een floppy-diskspeler in je computer hebt:

Start op met de 6 XP installatie opstartfloppies.

Je kunt dan wel m.b.v. de cd-rom installeren of repareren.

Floppies voor XP Professional installatiecd zonder Service Pack geïntegreerd: hier
Floppies voor XP Professional installatiecd met Service Pack 1 geïntegreerd: hier
Floppies voor XP Professional installatiecd met Service Pack 2 geïntegreerd: hier

Floppies voor XP Home installatiecd zonder Service Pack geïntegreerd: hier
Floppies voor XP Home installatiecd met Service Pack 1 geïntegreerd: hier
Floppies voor XP Home installatiecd met Service Pack 2 geïntegreerd: hier

Succes,

Tijs.

tijs.
bij deze, ik was een paar dagen weg,
mijn computer heeft geen floppy drive... dus kan ik gewoon die bestanden op een cdtje zetten en in mijn computer doen, zal de 'setup' dan opstarten gelijk na de bios? dus dat ik windows niet helemaal hoef op te starten (omdat dit niet lukt...)
en ik heb niet de 6 opstartfloppies waar je het over had...
nog verdere uitleg of suggesties zouden zeer van pas komen,
heel erg bedankt voor de moeite alvast

Ik vermoed dat je een XP installatiecd hebt waarvan niet opgestart kan worden. Evt. probeer je op te starten vanaf de CD op een pc van iemand anders, om daar zeker van te zijn.

Indien het inderdaad aan de CD ligt, dan zou ik aan iemand anders een originele installatiecd van XP vragen van de juiste soort (Engels of Nederlands + Professional of Home). Let erop dat je een versie van de installatie-cd hebt met SP2 geïntegreerd.

Heb je wel een opstartbare XP installatiecd bij iemand kunnen regelen, maar SP2 is daarin niet geïntegreerd, kijk dan even naar de instructies van Frisian om er een te maken.

Alternatief kun je ook naar mijn instructie kijken, maar die van Frisian is iets makkelijker, denk ik.

Succes,

Tijs.

tijs en iedereen die me zou kunnen helpen,
de cd werkt gewoon normaal op andere computers en hier zal het dus denk ik niet aan liggen... dus de cd werkt niet.. is er nog een andere manier?
grtz,
Joost

Als die floppy-drive wél op je moederbord past, dan zou ik tijdelijk een floppy-drive met datakabel lenen van iemand.
Zodra ingebouwd niet vergeten in de Bios aan te geven dat je nu weer een floppydrive hebt (3.5", 1.44 MB)

PS: Echt inbouwen hoeft natuurlijk niet: Computerbehuizing even open laten en de floppy-drive aansluiten met de datakabel en stroom geven via een floppy stroomkabel vanuit je computervoeding is genoeg.

Tijs.

Ik heb dus precies het zelfde probleem.
Heb jij er nog een oplossing voor gevonden?

uhm ik heb er geen oplossing voor gevonden, ik mijn computer naar een professioneel reparatie bedrijf gebracht.. ze zeiden dat het de harde schijf was, dus ik zal aan nemen dat hetzelfde probleem bij jou is.. succes!

in het laadscherm van Windows Xp worden de drivers ingeladen , als windows hier blijft hangen is dit dus meestal een driver probleem.

Ik zelf zou herhaaldelijk bij het opstarten F8 drukken , totdat je kan kiezen uit : Veilige modus , Laatst bekende juiste configuratie etc.
Kies hier eerst voor laatst bekende juiste configuratie en kijk of dit werkt , zou dit niet werken kies dan voor veilige modus werkt dit wel , kijk dan even bij apparaat beheer of alle drivers geinstalleerd staan zo niet start je overnieuw op met veilige modus met netwerkmogelijkheden.
Download dan de missende drivers , en herstart de pc.

Zou je geen drivers missen , heb je mischien drivers overnieuw geinstalleerd , verwijder deze en installeer dan de oude drivers.

Veel succes !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan