Xp blijft hangen op "press a key to boot from CD"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angeloportier

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2008
ik heb dus een probleem let xp te installeren.

ik heb 3 Disks (C , D en E)

op C staat vista home , andere twee zijn leeg

wat ik deed was

1.Steek xp cd in pc en reboot
2.krijg berichtje "press any key to boot from cd" ik druk op bv toets 1 en het install scherm begint
3.xp installatie vraagt welke partition ik ga gebruiken , ik kies D. voor de zekerheid koos ik ook voor hem eerst nog eens om hem te formatten
4.formatting done , copying files 100%

Dan komt het probleem , na de files copying 100% is reboot ie en zou ie normaal de installatie afronden

wat ik krijg is iets raar. hij blijft namelijk hangen op "press any key to boot from cd" na de reboot

ik heb dit met 3 verschillende xp cd's

voor de zekerheid probeerde ik nog eens vista op dezelfde partition (D) en die werkte perfect

aan toetsenbord kan het ook niet liggen want de eerste keer ging het wel

wat ik wel opmerk is dat als je snel op een toets drukt wanneer dat press key bericht komt ie terug gaat naar het install xp scherm....wacht je bv 4 seconden blijft ie hangen en gebeurt er niets als je op een key drukt

Probeer anders eens het volgende. CD in de lade, PC afsluiten en gedurende 30 seconden de netspanning er af. Daarna voeding weer erop, Aan-knop indrukken en Enter indrukken als om een toets wordt gevraagd. Kijken wat er daarna gebeurt. Als het goed is stelt Setup de C-schijf voor.

"wanneer dat press key bericht komt" moet je nergens meer aanzitten dus GEEN toets indrukken

Zitten er geen krasjes op de cd? :evil:
en is hij legaal?

ik probeerde 3 cd's. 2 legale en 1 illegale en ik zie geen enkele kras

@amarlaura Dat is het eerste dat ik deed , als je op niets duwt zal dat bericht er blijven en gebeurt er verder niets

En wat Boeing zei lukt ook niet :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan