Xp blijft hangen!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannydaboy

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2005
Ik heb windows xp opnieuw geinstaleerd en ik heb het volgende probleem:als ik naar het configuratie scherm ga en op gebruikers acounts klik dan hangt de pc zich compleet op ook als ik naar taakbeheer ga. Ik heb windows xp meerdere malen opnieuw geinstaleerd en geformateerd dit helpt niet.Ook ben ik tot de ondekking gekomen dat als ik het ram geheugen wissel dat het 1 keer wel lukt en ik de pc reboot en dan naar taak beheer gaat hij weer vast blijf hangen.

Kan dit de geheugenbank zijn oftewel het moederbord?

alvast bedankt.

uitleg

Beste..

Dat je pc blijft hangen bij nieuw geheugen is logisch. Wanneer je nieuw geheugen aanschaft is het goed om ze eerst wat in te vetten met zeepsop (liefst dreft) Dit zal het probleem verhelpen

Zo niet? dan hoor ik het graag van je in een PM

Groetjes Adje

ik werk in een winkel...maar heb dit niog nooit gedaan en dit is de eerste keer dat dit probleem zich vordoet maar waarom blijft hij dan niet met alles hangen? zou het misschien de l1 of l2 cache kunnen zijn. De pc geeft verder geen foutmeldingen...hij hangt zich alleen op.

Re: uitleg

Geplaatst door Adje-pc

Dat je pc blijft hangen bij nieuw geheugen is logisch.
Groetjes Adje

Dan breng ik het geheugen gelijk weer terug.

Logisch ? dat nieuw geheugen blijft hangen?
Dreft ?

Sorry maar ik vind dit complete onzin.

Of geheugen goed is kun je testen met memtest (ff googelen)

Wanneer je nieuw geheugen aanschaft is het goed om ze eerst wat in te vetten met zeepsop (liefst dreft) Dit zal het probleem verhelpen

Dit lijkt mij niet er verstandig dreft is voor de afwas en niet om geheugen gangbaar te maken het zal eerder de boel opblazen.
Kan ook zijn dat je processor problemen geeft, koeling al nagekeken of deze schoon is, geheugen nog getest met memtest.

Laatst bewerkt:
Re: uitleg

Geplaatst door Adje-pc
Beste..

Dat je pc blijft hangen bij nieuw geheugen is logisch. Wanneer je nieuw geheugen aanschaft is het goed om ze eerst wat in te vetten met zeepsop (liefst dreft) Dit zal het probleem verhelpen

Zo niet? dan hoor ik het graag van je in een PM

Groetjes Adje
Beste,
Het lijkt me handig dat je stopt met dit soort berichten te plaatsen. Mensen willen graag serieus geholpen worden.;)

ja ik word inderdaad serieus geholpen...ik werk in een winkel zoals ik zei en wil graag de klant helpen wet iemand waar het aan zou kunnen liggen het geheugen is getest en alle hardware is op de juiste wijzen geinstaleerd ik heb dit nog nooit eerder gehad....

Het geheugen zou je kunnen testen met Memtes86.
Even op een floppy zetten en je pc daarmee laten opstarten.
http://www.memtest86.com/
Pak het uit en klik op "Install.bat", zorg dat er een lege floppy in je floppydrive zit.

PS kijk even in je e-mail.

de pc is zo goed als nieuw dus stof is het niet...te warm word die niet....en als het het geheugen is waarom blijft hij dan altijd (meestal altijd)bij acount en taakbeheer hangen?

bedank voor jullie hulp...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan