XP blijft herstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter htw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htw

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
In mijn AS(S) us MoBo A7V333 Raid heb ik de bios geflashed om van de 2 raid poorten, 2 extra IDE poorten te maken.
Alles heeft tot nu toe goed gewerkt voor 1 1/2 jaar.

Ik heb nu 'n nieuwe XP prof. installatie gedaan op dezelfde schijf. Die heb ik uiteraard eerst aan de echte IDE poort moeten hangen voor de instal anders ziet ie geen schijf en na de installatie kan die dan weer aan de (raid) IDE poort gehangen worden. Zo werkte het in het verleden.
Nu na IDE poort verandering, blijft XP opstarten en kom ik niet in het eigenlijke bueraaublad. Bij het Windows XP proffesional opstartscherm, start ie weer overnieuw op. Dit is 'n permanente loop. Wie weet hier 'n oplossing voor.

Geplaatst door htw
In mijn AS(S) us MoBo A7V333 Raid heb ik de bios geflashed om van de 2 raid poorten, 2 extra IDE poorten te maken.
Dit vat ik ff niet, een Raid-controller blijft een Raid-controller ook al doe je een Biosflash.:rolleyes:
Buiten dat, je kan WinXP aangesloten op de Raid-controller meteen gewoon installeren.
Je moet dan in het begin op F6 klikken om aan te geven dat je Raid-controller drivers(vanaf floppy) wilt installeren.;)
Als je gaat wisselen van controller (van Raid naar IDE) kan je vreemde configuratie krijgen.
Het systeem snapt dan niet echt waarvan deze moet opstarten.

Met die permanente loop zou je zeggen dat je het Blaster virus te pakken hebt, maar ik begrijp dat dit een schone installatie is?
Ik zou WinXP opnieuw installeren en dan meteen vanaf de Raid.
Dan moet je bij de setup ff F6 indrukken.
Dit wordt aangegeven, in een van de eerste schermen, onder in het scherm.
Je kan na de installatie de schijf gewoon laten zitten op de Raid.

Geplaatst door htw
Raid controller installeren via F6 is geen optie want ik gebruik geen Raid.
Ondanks dat je de Raid(0, 1, 0+1) funktie niet gebruikt, heb je wel een driver ervoor nodig om de aansluiting goed te kunnen gebruiken.
Juist met de installatie van WinXP.

Ik had zelf een moederbordje met een IDE-controller en een Raid-controller.
Ik heb eerst gewoon de Raid gebruikt om een losse schijf op aan te sluiten en m'n brander en dvd op de IDE.
Ik moest met de installatie de driver voor Raid installeren en kon daarna gewoon door gaan.

Ik kan op die link niet vinden dat je van Raid een IDE maakt.:confused:
Er staan wel een paar intressante stukjes bij.
Tis maar goed dat m'n Duits redelijk is.:D

Lex,

Hier vindt je misschien wat meer info als je ge-intersseerd ben:

http://www.amdforums.com/showthread.php?threadid=140027

1) Go to device manager and uninstall any Promise hardware.
2) Search your Windows folder for any instances of "ultra.inf" and "ultra.sys", and delete them. (You may not have any).
3) Place the Promise drivers (ultra.inf, ultra.cat & ultra.sys) that came with the Lumberjack bios into a temp folder.
4) Reboot and flash the Lumberjack 1008U bios.
5) Disconnect all drives from the raid ports, and reboot.
6) When Windows detects your Promise controller, direct it to your temp folder so it will install the Promise drivers that came with the Lumberjack bios.
7) Check Device Manager, which, under SCSI and RAID controllers, should say that you now have a "WinXP Promise MBUltra133 (PDC20276) (tm) IDE Controller.
8) Power down and attach the drives of your choice to this new controller. It will now run up to 4 IDE devices, including CD, CDRW and DVD drives

Greetz:

Hans

Oke thnx voor de info.

Ik blijf erbij dat, ondanks dat je in windows IDE-controller ziet staan, het een Raid-controller blijft.
Als je de schijf op die controller wilt hebben zal je toch met Installeren aan moeten geven dat je een driver wilt installeren.

Ik vermoed nog steeds dat je de fout krijgt, doordat je de hoofdschijf op een andere controller zet, na de installatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan