XP blijft in standby mode

Status
Niet open voor verdere reacties.

Black JuJu

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2006
Berichten
55
Sinds korte tijd springt XP Pro spontaan in standby mode. Als ik de muis beweeg keert XP weer terug om na zeer korte tijd weer in de standby mode te schieten. Resetten levert ook niets op, hij blijft in de standby mode schieten.
Mijn eerste gedachte was 'n virus, maar na het scannen van Norton werd er geen virus gevonden. Hitmanpro was mijn volgende optie, maar XP bleef in de standby mode schieten. Ik kreeg niet eens de kans om mijn account aan te klikken. Dus Hitmanpro heb ik niet kunnen gebruiken met het oog op spyware e.d..
De enige vreemde handeling vóór het begon is dat de batterijen van mijn optische muis vervangen werden.
Ook krijg ik af en toe tijdens het opstarten de melding, dat er geen keyboard /mouse gevonden wordt. Laat ik de PC dan 'n minuut of 5 uit, start-ie gewoon op (hij vindt het keyboard weer) om wéér in de standby te schieten.
Het systeem draait op 'n Chaintech moederbord met 'n AMD 2200.
De videokaart is 'n GeForce 5200 128 MB.
Werkgeheugen 512 MB.
Waar heb ik 'n probleem, en belangrijker, hoe los ik het op?
Wie kan mij de weg wijzen?
 
ik denk dat je (of iets anders) de instelingen van confugeratiescherm>energie beheer heeft veranderd. in energie beheer kan je instellen waneer de comp op standby gezet moet worden en miss staat die van jou op na 1 minuut of iets anders maar niet "nooit".

verander dit naar nooit en miss doet ie het!:thumb: :p

diamondo
 
Onder alledrie de accounts heb ik de energie instellingen aangepast.
Ze stonden trouwens wel normaal.
Alleen de slaapstand heb ik hier helemaal uitgeschakeld.
Vooralsnog werkt-ie goed.
Heb trouwens ook nog Hitmanpro er over heeen gehaald.
Bijna 200 bestanden gevonden. Misschien had dat er ook wel mee te maken.
Bedankt.
 
Het probleem is dus niet opgelost!
De volgende dag schoot-ie zo weer in de stand by.
M'n zoon balen....
Ik heb nu de bestanden en instellingen overgezet op 'n andere partitie en heb de schijfcontrole er overheen gejast.
Op korte termijn zet ik er XP er opnieuw overheen. Ik hoop het probleem dan echt uit de wereld te hebben!
Ik hou jullie op de hoogte.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan