XP blijft opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkek

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2004
Hallo,

Als ik op een xp machine kies voor uitschakelen, gaat de pc uit maar start meteen weer opnieuw op. Ik krijg verder geen foutmelding te zien.

Heeft iemand enig idee wat ik er aan moet doen.

Alvast bedankt, :thumb:
ikkek

Wat is dat tegenwoordig met XP? Drie kennisen van mij hadden ook al dit probleem.Maar ja.

Kik start-> Deze computer -> eihenschappen -> geavanceerd -> opstart en herinstellingen -> instellingen. Vink daar UIT "De computer opnieuw opstarten.

Succes

Hallo vanzwam,

Bedankt voor je snelle reactie maar helaas dit had ik ook al geprobeerd.

Het is ook niet zo dat de pc spontaan uitvalt.
Als ik hem op de normale manier afsluit (start/uitschakelen/uitschakelen) klinkt het alsof de pc uitgaat, maar start vervolgens weer op :confused:.

Heb je nog een ander idee ??

groeten,
ikkek

Het kan ook een virus zijn die dat doet.
Ga voor de zekerheid even online scannen op virussen.HIER

Laatst bewerkt:
Hmmm... Als je" Computer op nieuw opstarten" hebt uitgevinkt, dan vermoed ik dat iets meer aan de hand is.

Scan eens met verschillende online virusscanners, want dan zou er wel eens een beestje kunnen inzitten.

Check dit ook nog even.
Geplaatst door maikel9
Het kan zijn dat bij het afsluiten van windows de computer niet uit gaat en de melding "u kunt de computer nu uitschakelen" blijft staan.
Dit kan meestal opgelost worden door APM (advanced power management) in te schakelen. Open daartoe Energiebeheer in het Configuratiescherm.
Klik op de tab Geavanceerd energiebeheer, klik op Ondersteuning voor Geavanceerd energiebeheer (APM) inschakelen en klik vervolgens op Toepassen.
De tab Geavanceerd energiebeheer is niet beschikbaar op computers die voldoen aan de ACPI-standaard. ACPI schakelt automatisch Geavanceerd energiebeheer in, waardoor de tab Geavanceerd energiebeheer wordt uitgeschakeld.
En nog even een belangrijke vraag.
Was het voorheen goed?
Is het probleem spontaan begonnen?

u kunt de computer nu uitschakelen" blijft staan.
Dat gebeurt volgens mij alleen met Windows98.

Geplaatst door Elisa
Nee hoor, op die ouwe bak van mij boven komt het ook altijd te staan. (die hardware is een beetje te oud voor XP) :)

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. :D

Het is geen virus. Ik heb hem laten scannen en heeft niets gevonden.

Is het probleem spontaan begonnen?
Nou, deze pc wou niet opstarten. Ik heb alles eraf gegooid en alles opnieuw geinstalleerd. Daarna wou ik hem uitschakelen maar dat werkte helaas niet.

De melding "u kunt de machine uitschakelen" krijg ik niet te zien. De tab Geavanceerd is niet beschikbaar.

groeten,
ikkek

Geplaatst door Elisa

Dat gebeurd alleen bij AT moederborden of liever nog specifieker bij moederborden die geen ACPI functie ondersteunen of uit hebben staan.

Sommige moederborden (lees A-merk fabrikanten waaronder sommige Compaq's) moeten een specifieke driver hebben om dit goed te laten werken.
Kijk eerst eens in je bios, bij energiebeheer of daar ACPI staat ingeschakeld.

Ik had nog steeds dit probleem.
Maar het is inmiddels opgelost. :D

Wat het was: Geen idee !
Het is van de ene op de andere dag opgelost

Groeten,
Ikkek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan