xp blijft rebooten, rebooten en nog eens rebooten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dummie0001

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2007
Ik heb een groot probleem nadat stroom uitviel (hele buurt) toen ik een spel was aan het installeren.
Stroom viel uit vervolgens PC weer opgestart, maar toen bleef ie telkens maar opstarten.
Ik kom niet door het opstarten heen, nadat ie het windows opstartscherm laat zien met het balkje met de loper, hoor ik dat PC een geluid maakt (power down ventilator?) en dan begint de hele boot sequence opnieuw. Ik heb iedere optie geprobeerd na het kiezen van
F8. Repair werkt niet, geen van de safe modes werkt, alle opties heb ik nu meermaals geprobeerd. Alles resulteert in hetzelfde: herstarten, herstarten en nog eens herstarten:( Windows xp cd werkt ook niet, na melding dat ie diagnose stel voor hardware blijft ie gewoon hangen.
Ik moet bij het laatste toegeven dat deze cd een originele cd is terwijl ik voorheen win2000 heb geupgrade, dus de versies zijn niet vgl. De upgrade cd pakt ie niet.

Iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen?

BVD

Misschien nog door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

Maar denkelijk is er iets mis met de mbr en/of bootsector.

Opstarten met de UBCD.

Of de originele, die hoef je alleen als image te branden, die voor win moet je bouwen.

Laatst bewerkt:
Misschien nog door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

Maar denkelijk is er iets mis met de mbr en/of bootsector.

Opstarten met de UBCD.

Ik zal vanavond nog eens extra checken maar zover ik weet heb ik deze optie niet gezien, staat deze bij de opties van safe mode, safe mode with networking etc etc?

Helaas deze optie is niet aanwezig en heb ik volgens mij ook niet eerder op mijn pc gezien.
Ik heb toch alle opties geprobeerd: 3 safe mode opties, enable boot loggin, enable vgam last good know config, directory restore modus, debugging modem normal start, reboot en terurn to os choice menu.
Geen optie levert een verandering op aan het herstarten. Lijkt wel op hardware probleem mbt kortsluiting waarom ie telkens stopt. PCschoongemaakt, was echt vuil maar geen resultaat. soms kan het hier aan liggen bij vuile pcs

HELP:shocked:

Dit heb ik ook eens meegemaakt.

Toen heeft me Voeding een opdonder gehad.
Heb je toevallig nog een reserver voeding liggen?
Probeer deze anders even aan te sluiten en kijken wat hij dan doet.

Ciao ;)

Ciao ;)

Heb ik, zal het vanavond eens proberen.

ja nieuwe voeding kan ik ook wel maar niet elke pc heeft de zelfde ik heb er wel stuk of 5 maar dat zegt niet dat die in elke pc past

Laatst bewerkt:

Ciao ;)

nee werkt niet heb ik net gedaan wand de mijne heeft het nu wweer

Heb je misschien de laatste keer dat je achter je pc zat aan het registry gezeten? Ervaringen van mijn pc is dat als je de WaitToKillServiceTimeout in HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control te laag zet dat de pc dan telkens opnieuw opstart. ;) ik moest het oplossen door windows opnieuw te installeren:shocked: suc6 nog!

Heb je misschien de laatste keer dat je achter je pc zat aan het registry gezeten? Ervaringen van mijn pc is dat als je de WaitToKillServiceTimeout in HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control te laag zet dat de pc dan telkens opnieuw opstart. ;) ik moest het oplossen door windows opnieuw te installeren:shocked: suc6 nog!

Ja ik heb daar gezeten maar niet gedaan wat jij zij over te laag zetten
en als ik een cd erin doe en zegg opstarten van cd
dan doet ie alsof de toetsen het gewoon niet doe n

en F8 doet ie ook niet

ey ik zit nu in veiligemodus met internet.
en nu weet niet hoe ikj alles weer goed krijg

o w8 denk het wel

ey ik heb wat je zei ben ik gaan keiken maar wat moet het zujn ik heb nu 20000

Djesy,

als jij zelf een probleem hebt met je pc is het handiger en overzichtelijker dat je een eigen vraag stelt.

Ja ik heb daar gezeten maar niet gedaan wat jij zij over te laag zetten
en als ik een cd erin doe en zegg opstarten van cd
dan doet ie alsof de toetsen het gewoon niet doe n

en F8 doet ie ook niet

Mijn toetsenbord doet het, cdrom herkent, harde schijf maar blijft rebooten ook na voedingwissel. Kan geen hardwarematige fout vinden alhoewel ik die wel vermoed.
Iemand enig verder idee, moederbord nakijken?

bvd

Dummie

Mijn toetsenbord doet het, cdrom herkent, harde schijf maar blijft rebooten ook na voedingwissel. Kan geen hardwarematige fout vinden alhoewel ik die wel vermoed.
Iemand enig verder idee, moederbord nakijken?

bvd

Dummie

blijf de heltijd of F8 drukken
en dan veilige modes met internet
en dan moet je doen wat ik dee met dat veranderen van die hoeveel heden

MBR herstellen?

Opstarten vanaf Windows cd
Kies R (herstellen)
Als je bij de "dos-prompt" bent gekomen de opdracht "fixmbr" en/of "fixboot"

Zie bijv; http://www.sjoerd-visser.demon.nl/xphome/bootini.html

Nee al het bovenstaande werkt niet. ik heb XP SP1.
Windows cd start ie op, maar dan na opstarten " controle hardware config" hangt ie ook hier. CD biedt dus geen soelaas omdat ik niet verder dan dit kom.
Alle andere opties onder f8 menu geprobeerd, zelfde probleem telkens, reboot, reboot, reboot. Het ding blijft simpelweg rebooten.
Ik kan zo dus ook niet opnieuw XP installeren indien ik dit zou willen.
Ik vermoed nog steeds een hardware probleem ivm het rebooten.

BVD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan