xp blijft steken bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

meij2704

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2003
Berichten
86
Hallo,

Nog even een vraagje over windows xp proffesional.
Ik heb sinds een paar week een nieuwe pc met win xp prof, maar ik heb tot 2 keer toe al gehad dat xp halverwege bij het opstarten blijft steken. je ziet dan het statusbalkje steeds maar heen en weer blijven gaan.
Wat kan de oorzaak zijn? de winkel die het weer klaar heeft gekregen en waar ik de pc gekocht heb, zei na de 1e keer dat er spyware op mn pc zat en iets veranderd is in de opstartconfiguratie en na de 2e keer konden ze de oorzaak niet vinden en moest alles opnieuw geinstaleerd worden waardoor ik behoorlijk baalde.

Ik heb weinig vertrouwen in computerzaken. vandaar dat ik het probleem hiervoorleg. op deze site zitten tenminste mensen die echt verstand hebben van computers.

Vriendelijke groeten,
Dhr R Meijer
 
Hmm.. Is voor hun de makelijkste methode, opnieuw installeren.

En; heb je virussen en/of spyware op het moment?

Hoelang wacht je bij dat balkje?
 
Kun je even de computer spec vernoemen,en welke programma`s je veel bebruikt.

Als een pc niet doorstart,kan dat verschillende oorzaken hebben,een hardware probleem bv een videokaart met niet de juiste drivers etc.

Kan ook zijn dat je heel programma`s tijdens het opstarten aanroept waardoor hij vastloopt!

zo zijn er nog wel enkele dingen op te noemen.:confused:
 
ok ik heb een pentium 4 3 GHZ
2 GB
2 harde schijven Raid 0 geloof ik
video|:radeon x300 series

ik gebruik het videobewerkingsprogramma liquid edition 6
 
Ik heb een virusscanner en volgens mij heb ik geen spyware maar dat weet ik niet zeker
 
Scan eens met HITMANPRO misschien is dan het probleem opgelost zo niet dan is het een hardware probleem.
 
Meeste spyware problemen lost die op, maar het lijkt mij persoonlijk een hardware probleem maar baad het niet het schaad ook niet.
En je zou kunnen beginnen om hem eens in veiligemodus op te starten kijken wat die dan doet doet.
Test het geheugen ook eens misschien zit daar een probleem.
Harddisk testen met een programma van het des betreffende merk kun je zien of daar geen problemen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan