Xp blijft zichzelf opnieuw opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack43

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Ben nu toch wel ten einde raad. De pc starte steeds opnieuw op als ik aan het MSN-en ben, of als er spelletjes vanuit explorer aan het spelen ben enz. Heb alle bekende handelingen uitgevoerd om het op te lossen maar het hielp niet. Heb XP toen maar na een format opnieuw geinstalleerd maar hij blijft opnieuw opstarten! Heeft iemand nog een oplossing?

Misschien warmte probleem?
Kijk even in de kast of de coolers nog allemaal draaien en de kast niet smerig is.

Mocht je last hebben of gehad hebben van ellendige spyware of mischien een virusje, dan vraag ik me af of je bij het herinstlaren wel de pc geformateerd hebt, dit is dan een niet overbodige luxe om eventuele schadelijk dingen toch nog extra te verwijderen.

Alles is schoongemaakt en draaid. En juist om zeker te zijn van alles heb ik juist de pc geformatteerd, zonder resultaat dus. Vandaar dat ik er geen **** meer van snap hoe het komt.

Dan zou het nog defecte hardware kunnen zijn.
Een station (cd, dvd) of de voeding die de storing veroorzaakt.
De spontane opstart is zonder de bekende blauwe schermen neem ik aan?

Nou dat is ook een optie, helaas zijn er zoveel soorten virussen in de omloop die dit soort geintjes uithalen.
De werkende versie van mijn verhaal is nog iets langer.
De korte versie daarvan.....
opstarten met opstart flop, zorgen dat op die flop, fdisk staat, dan met fdisk opstarten, daarmee alle partities verwijderen, ook de niet herkenbare partities, daarna de pc resetten, dan weer opstarten met flop, dan weer fdisk opstarten en een partitie aanmaken, het liefst met een andere groote als dat je daarvoor had, daarna de pc weer herstarten met flop, dan de partities die aangemaakt zijn allen formateren, daarna herstarten met cd van windows, als je xp instaleert dan scherm volgen en geen wijzigingen in het bestandssyteem aanbrengen, daarna kijken wat het resultaat is.
Dit zijn ingrijpende oplossingen die wel werken maar er ook voor zorgen dat daadwerkelijk alle data vd de schijf verwijderd is, ook de data die eventueel in de MBR verstopt zitten, deze laatste data is namelijk vaak de boosdoener voor niet oplosbare en onverklaarbare problemen.

Dus ik zeg niet dat je dat nu moet doen maar dat is een oplossing, als je toch niets bewaard vd schijf is het het proberen waard.

@ jjw: denk je dat het een MBR virus is dan?
En die zijn er niet met een scanner uit te krijgen (bootable scanner ofzo)?

Nou, das inderdaad behoorlijk ingrijpend! Heb natuurlijk een virusscanner op de pc en heb met Housecall gescand, helemaal niets gevonden. Het is idd een spontane opstart zonder blauw scherm. Hoe kan ik defecte hardware opsporen? Alles werk verder wel gewoon naar behoren.

Nee dat zeg ik, als er een MBR virus aanwezig is dan is het (mijn ervarng tot nu toe) vaak alleen maar uit te halen door wat ik vertelde, het is een hele serrieuse en zwaare ingreep maar ja, dat weet je zeker dat het wel voorbij is.
Nogmaals, niet te zeggen hoor dat Jack43 daar last van hebt.
Als je defecte hardware wilt opsporen dan kun je beginnen met stuk voor stuk de voedings steker van een apparaat los te halen in de toestand als de pc uit is, daarna opstarten en kijken of het oorbij is, zo niet dan weer uitzetten en een andere steker los halen, enz enz, net zolang totdat je mischien resultaat hebt.

De keuze is aan jou :confused:
Ik heb het een keer gehad met een dvd-speler die de storing veroorzaakte en die kreeg de storing omdat de voeding spanningspieken veroorzaakte.
Al met al kun je er nog wel even zoet mee zijn ben ik bang.

Veel succes ermee.

Er was toch ook een manier om via een commando er voor te zorgen dat de pc zichzelf niet meer afsloot? (staat me nog bij na een virusprobleem, dan sloot de pc zichzelf na een minuut af en dat kon je veranderen)

Dat is shutdown-a
Vraag mij af of dat zal helpen, heeft alles te maken met het sasser virus.

Je zegt dat je alle bekende handelingen al gedaan hebt.
Ik neem aan dat het scannen op virussen daar ook bij hoort.
En heb je de optie "automatisch opnieuw opstarten" ook uitgevinkt zodat je eventuele blauwe schermen te zien krijgt waarop een foutmelding te zien is?

Wat heb je nu allemaal precies ondernomen?
Heb je de raad van jjw ook opgevolgd?
Heb je de pc ook een tijd laten draaien met echt de minimale aantal apparaten.

Probeer zo veel mogelijk duidelijkheid te geven, des te beter wij je kunnen helpen.

Ja Frisian, heb echt al het mogenlijke gedaan. Heb het probleem al meer dan 2 maanden dus heb alle opties al doorgelopen (tot formatteren aan toe). De optie van JJW heb ik nog niet gedaan, dat vind ik erg rigoreus. Het moet toch ook anders op te lossen zijn. Met minimale appareten blijft ie wel lopen, zodra er games, explorer, msn enz, gaat ie regelmatig uit. (kan dus niet zeggen bij een bepaald programma.)
Kan je mij vertellen waar de optie "automatisch opnieuw opstarten"zich bevind?

Ja, zeer lastig allemaal, ik weet wat het is.

Start-->Configuratiescherm-->Systeem-->Tabblad geavanceerd-->opstart herstelinstelling-->knop instellingen-->de computer opnieuw opstarten uitvinken

Mocht je een blauw scherm zien dan horen we het wel.

Oke Frisian, bedankt tot zover, ik hou je op de hoogte!

Ik heb nog even gezocht naar hoe dat zit met een bootvirus.
Volgens Symantec is het wel op te lossen en staat daar dan ook beschreven.
Ik weet niet wat voor virusscanner je gebruikt?
Misschien heeft jjw hier ook nog iets over te zeggen?
Op de beschreven manier is een bootvirus er wel uit te krijgen dacht ik, mocht het daarom gaan natuurlijk. :confused:

Ik hoop dit keer echt voor 1 keer dat het een virus is, dan weet ik het tenminste. Gebruik AVG, heb ook al een paar keer gescant (ook met Housecall). Niets gevonden. Als het om het bootvirus gaat, dan zou die toch ook aftellen (uw computer word over X seconden afgesloten) Denk dus niet dat het hierom gaat.
Het bewuste vinkje was al uitgevinkt, dus dat gaat ook al niet op.

Met AVG kun je een bootvirus op de volgende manier verwijderen:

Before continuing further we recommend to backup the system areas on the infected computer. Do this using the Emergency diskette function in AVG (in the menu select Utilities -> Create Emergency Disk).

Restoring system areas from backup can only be done in a small number of cases. Before you to attempt to use this function please contact our technical support at techsupport@grisoft.com.

First you must create a clean, bootable floppy. On a clean computer, insert an empty floppy diskette, start MS DOS prompt and run format a: /s

Now create an Emergency Diskette (in the menu select Utilities -> Create Emergency Disk) on another diskette and write protect them both.

Start your computer using the system diskette to boot to DOS (by inserting it into your floppy drive before you turn it on).

Replace the floppy with the Emergency Diskette and from the command prompt run avg.exe. This will start AVG/SOS. Now select Test and Restore.

Hier te vinden.
Nog ff benieuwd wat jjw z'n mening is.

NB. het aftellen heeft niets met een bootvirus te maken, dat is weer meer een sasser/blaster eigenschap.

Denk jij dat dit virus niet gevonden word door een virusscanner Frisian? :confused:

Geen idee maar zou in ieder geval de bovenstaande manier van AVG even uitproberen.
Het kan nooit kwaad om op die manier even te scannen zou ik zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan