Xp boot cd geeft foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

drumpat

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2009
Hallo allemaal,

Als ik mijn xp recovery cd boot dan krijg ik tijdens het analyseren dat cmdide.sys is beschadigd. Daarna startte ik mijn pc opnieuw op zonder cd en kreeg ik de melding hal.dll was beschadigd. Ik was van plan om de harde schijf te formatteren en daarna een nieuwe windows xp installatie te doen. Kunnen jullie mij uitleggen wat ik fout doe. Daarnaast doet mijn dvd brander alleen dvd's branden en geen cd's dus een nieuwe boot cd branden is ook geen optie.

Alvast bedankt

Drumpat

Allereerst een aanname: de schijf die je gebruikt is een 'echte' van de fabrikant en geen eigen baksel.
Dan zou het middels een toetscombinatie zo moeten zijn dat de recovery start en m.i. ook nog eens zónder controle van de bestanden want bij een recovery wordt de schijf geformatteerd en wordt niet de bestaande installatie gecontroleerd.
Check dus even in de manual hoe je de recovery start met als doel een schone installatie en niet een herstel van Windows o.i.d.

Ja, het is een echte schijf kreeg ik geleverd bij mijn medion pc. In mijn bios staat ingesteld dat hij hij eerst de cd driver laadt. Tijdens het laden krijg ik het probleem al, ik kan dus niks kiezen.

Ik vermoed toch dat daar je probleem zit? Staat er in de handleiding van de machine niet iets van "Druk op F9" tijdens het booten. Ik meen dat bij een recovery actie een toetsindruk nodig is om de recovery goed te starten? (F9 = voorbeeld, ik weet niet welke toetscombinatie voor jouw recovery noodzakelijk is)

Ik begrijp niet wat je precies bedoelt. Ik weet niet of je weleens medion hebt gehad, maar de handleiding die erbij zit lijkt totaal niet op de pc die voor me staat, jammer genoeg. Maar het moet toch mogelijk zijn dat als mijn bios goed staat hij de cd toch kan installeren?!

Alvast bedankt:thumb:

ps. Met F7 of F8 start hij in veilige modus en met del kom ik in de bios

Laatst bewerkt:
IK probeer het anders te verwoorden:

bij een normale Windows CD / DVD zou het idd. een kwestie moeten zijn van schijf erin en booten maar (als bios goed is ingesteld -> bootvolgorde)

Jij hebt echter geen normale Windows CD / DVD maar een recovery CD / DVD, gemaakt door Medion. Door deze schijf te gebruiken herstelt Medion de computer naar het moment van aflevering aan jou.

In dit laatste zit 'm de kneep. Voor zover ik weet moet je op het moment van opstarten een toets indrukken (vermoedelijk een bepaalde functietoets) Pas op dát moment wordt de recovery herkend en gestart.

Hoe ziet ie schijf eruit? Is het een 'echte' Windows schijf duidelijk afkomstig van Microsoft, of is het er één die duidelijk van Medion afkomstig is?

[edit] het hele bios moet je vergeten als daar opstarten vanaf CD / DVD staat ingesteld als 1e bootoptie. Truuk is om de recovery te activeren en dáár heb je naar mijn mening een bepaale toetsindruk voor nodig. [end edit]

Laatst bewerkt:
Dit staat er op de cd,

Medion
Product recovery cd-rom
Support op dit product wordt gegeven door
Medion AG

Windows XP
Home Edition SP2

OK dan, dan betreft het geen 'normale' Windows CD / DVD.
Surf even naar de site van Medion en lees met welke toets de recovery gestart dient te worden.
Met de woorden "product recovery", wordt bedoeld dat de schijf voor jouw machine is en (theoretisch) voor geen enkele andere.

Laatst bewerkt:
Dit is het enige wat ze te melden hebben.

Bij uw systeem zijn 2 herstel-CD's geleverd:
Application & Support CD - Windows automatisch opnieuw installeren
Met deze CD zet u uw pc of notebook in een mum van tijd terug in de toestand zoals u hem kocht. Windows en alle voorgeïnstalleerde software worden hierbij automatisch opnieuw voor u geïnstalleerd, zelfs alle stuurprogramma's. Kopieert u, voor u begint, eerst alle bestanden die u wilt bewaren, zoals documenten en foto's, naar station D:\. Station C:\ wordt namelijk volledig overschreven met de Windows-installatie van de aankooptoestand.

Product Recovery CD - Windows handmatig opnieuw installeren
Deze optie is bedoeld voor ervaren gebruikers. Met de Product Recovery CD kunt u Windows opnieuw installeren. De stuurprogramma's en overige voorgeïnstalleerde software dient u hierbij echter handmatig te installeren.

Dan heb je kennelijk de verkeerde gebruikt, je moet dus de eerste gebruiken.

Ok en kan ik dan ook alles formatteren enzo en indeling maken van partities?

Nee, dan regelt Medion hoe jou machine wordt ingedeeld.
Pas als je die tweede cd gebruiikt kun je Windows naar je eigen smaak indelen (partities maken).

Pak in dat geval tóch de 2e CD, maar let bij het booten duivels goed op!
Dus : CD erin, pc uitzetten (desnoods forceren door de aan en uit knopp te gebruiken).
Dan de pc aan met de Windows CD dus in de lade. Begin nadat de eerste schermen van de pc (dus de bios boodschappen) voorbij zijn gekomen en de CD drive begint te ratelen, elke 1 a 2 seconde op een willekeurige toets te drukken. Pas dán start Windows vanaf CD.
Ik denk dat jij bij jouw vruchteloze pogingen tot nu toe verzuimd hebt op een willekeurige otets te drukken (?) waardoor Windows bij jou vanaf hdd startte en aangezien die installatie kennelijk fouten bevat............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan