xp cdrom installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yamitommie

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Wanneer ik windows xp wil installeren op mijn laptop (acer extensa 5220) dan krijg ik op 2/3 van de download hele tijd berichtjes van can not copy this file ik weet niet wat ik moet doen want ik heb deze cdrom nog eerder gebruikt voor mijn desktop computer.
Iemand enig idee?

Boot je de installatie van de cdrom (dus tijdens het opstarten)

OF

Installeer je hem tijdens windows zelf (dus al je PC ingelogt is op windows)

Heb je tijdens de installatie ook de schijf geformateerd?

ja ik heb de schijf geformatteerd.

(het was raar want ik zag maar 1 schijf van 225mb terwijl ik 4 stations heb met ieder 20gb

Tsja volgens mij past daar windows niet op dus dat zal het wel zijn.

Maar ik denk dat je een S-ATA harde schijf hebt, wat je kan doen is de driverws daarvan opzoeken, installeren en dan zal je vast wel de stations weer zien:D

Eerlijk gezegd niet,

Ik ken alleen de basis,

Je moet achter de moederbord merk en type aan en dan op internet naar de S-ATA drivers zoeken, op floppy zetten tijdens de installatie op F6 drrukken installeren dat is de basis

is er een manier om het zonder floppy te doen? want ik heb namelijk geen floppy drive

Op USB-Stick, of dat ook bij de xP installatie wordt ondersteunt weet ik niet.

Desnoods leen je een externe floppy-drive:)

kan je ook een floppy drive gebruiken van een andere computer? en als dat kan: wat voor een usb kabel heb je nodig om het aan te sluiten?

Een USB stick kan je niet gebruiken, dat heb ik toevallig vorige week ook geprobeerd. Wat wel kan is een externe floppydrive, met USB aansluiting dus. Hij laad standaard USB drivers bij het laden van de installatie, dus dat is geen probleem.

Je kan natuurlijk ook, zoals je zelf al aangeeft, een floppydrive gebruiken van een andere computer. Mits de aansluitingen ervoor wel op je voeding en moederbord aanwezig zijn ;-)
Dit is dus door de drive zelf uit de oude PC te halen, en in de nieuwe te stoppen.

Wat jij bedoeld is een beetje overbodig wek, dan zou je nog een converter van floppy naar USB moeten halen, dat is een beetje duur vind je niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan