XP crasht iedere keer weer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ruudjuh® zei:
Kan gewoon, 4 schroefjes los halen en de kap verwijderen.
Dan met perslucht (spuitbus) of een kwastje stof verwijderen.
Ik doe het wel vaker want stof komt daar ook erg graag.:p

Ja ok.. Als je maar uitkijkt he ;).

En misschien overbodig om te zeggen maar: STROOM ERAF. Je zal niet de eerste zijn die met een schroevendraaier ergens insteekt waar spanning opstaat.

Dank jullie wel!!!

Het probleem ligt blijkbaar toch echt bij de koeler. Aangezien ik op een zolder mijn computer heb staan waar het regelmatig 40 grd is, zal het niet gek zijn als het een stoffige bende geworden is. :confused:

Zodra het weer het weer een beetje toe laat, ga ik hem eens uit elkaar halen en eens kijken of het allemaal wel werkt!! Ik hoop dat ik dat eerdaags kan gaan doen!! Jullie horen snel van mij!!!

Ik heb de kast uit mekaar gehaald en ben 2 ventilatoren tegen gekomen, beide onder het zwarte stof. Ik heb hem helemaal schoongemaakt (naar mijn idee tenminste) ik heb hem opnieuw opgestart en gekeken hoe de ventilatoren draaien. De computer is nog steeds megatraag!! en dat was hij echt nooit! De koeler die naar buiten blaast, blaast wel alle lucht weg, maar de koeler binnen de kast draait wel op volle toeren, maar er komt weinig lucht uit als je het mij vraagt. Wel heb ik gezien dat ik nog 2 koelers erop kan plaatsen, miss is dit een idee??

Ik ga zo nog een keer windows XP opnieuw installeren, kijken wat dit oplevert...

TO BE CONTINUED..............

Jozo zei:
Je zou nog een diagnosetooltje voor je harde schijf kunnen draaien.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/16985207#hddvaag

Tooltjes staan ook op de Ultimate Boot CD (link van lange pier)

Memtest heb je gedraaid ?

Ik wilde Memtest draaien, maar kreeg het op de eenofandere manier niet voor mekaar. Ik hoorde net iets van mijn moeder dat er een programma'tje checkdisk of iets dergelijks op de XP cd staat? Weet niet of ik hier iets mee kan bereiken?

En die link die je me gaf van tweakers, klopt denk ik niet. Ik krijg zeer weinig te zien.

Laatst bewerkt:
SweetWen zei:
Ik wilde Memtest draaien, maar kreeg het op de eenofandere manier niet voor mekaar.
Vertel eens.

SweetWen zei:
En die link die je me gaf van tweakers, klopt denk ik niet. Ik krijg zeer weinig te zien.
Met de link is niets mis er staat met grote letters: Gathering of Tweakers.net - Forumonderhoud

Laatst bewerkt:
Jozo zei:
Vertel eens.

Met de link is niets mis er staat met grote letters: Gathering of Tweakers.net - Forumonderhoud

Het is al een tijdje geleden, maar toen had ik Memtest op cd gezet en geprobeerd te draaien, maar dat duurde dus allemaal een eeuwigheid.

Ik ben nu die link van lange pier aan het downloaden en ga die nogmaals proberen.

Maar het enige probleem met de computer is nu echt nog de snelheid. Hij is zo supertraag, dat ik er niks mee kan. Mijn vemoeden is dat mijn harde schijf of geheugen beschadigd geraakt is door al die keren dat mijn computer crashte. Is dit idd een mogelijkheid denk jij?

En die grote letters krijg ik idd te zien, alleen kan er verder niks mee??

SweetWen zei:
Het is al een tijdje geleden, maar toen had ik Memtest op cd gezet en geprobeerd te draaien, maar dat duurde dus allemaal een eeuwigheid.
Memtest duurt gewoon lang, beste aanzetten voor het slapen gaan.

Diverse keren wordt in dit topic geoppert dat er iets met je geheugen zou kunnen zijn, en dat je memtest moet gebruiken.

Dat heb je dus gewoon niet gedaan maar je vraagt wel naar andere suggesties. :(

Op de pagina van mijn link staan normaal de dianosetooltjes voor div merken harde schijven, nu staat er echter Forumonderhoud dus ze zijn met het onderhoud van de site bezig.

Op de cd van die je kan downloaden via de link van lange pier staan zowel memtest als de diagnosetooltjes.

Laatst bewerkt:
Jozo zei:
Memtest duurt gewoon lang, beste aanzetten voor het slapen gaan.

Diverse keren wordt in dit topic geoppert dat er iets met je geheugen zou kunnen zijn, en dat je memtest moet gebruiken.

Dat heb je dus gewoon niet gedaan maar je vraagt wel naar andere suggesties. :(

Op de pagina van mijn link staan normaal de dianosetooltjes voor div merken harde schijven, nu staat er echter Forumonderhoud dus ze zijn met het onderhoud van de site bezig.

Op de cd van die je kan downloaden via de link van lange pier staan zowel memtest als de diagnosetooltjes.

Ik ben wel degelijk bezig geweest met Memtest, etc. Maar ja, als mijn computer amper wat opstart, kreeg memtest niet eens opgestart! Windows opstarten duurt al 10min!!!

En ik heb al even niks meer gedaan aangezien het zo'n 40grd was op zolder, nu heb ik vakantie, dus wil ik het graag oplossen en dus ook memtest draaien, als mijn computer een beetje meewerkt. Ik heb net die cd gedownload, alleen nou zijn mijn cd' s weer op. Ik moet nu helaas weg, dus kan wel gelijk cd's kopen en dan morgen wss de resultaten plaatsen.

Neemt niet weg dat het geen zin heeft om naar andere suggesties te vragen, als je de eerdere nog niet hebt uitgevoerd. :confused:

En, is de pc nu wel schoon van binnen of was het daar ook te warm voor ?

Laatst bewerkt:
Jozo zei:
Neemt niet weg dat het geen zin heeft om naar andere suggesties te vragen, als je de eerdere nog niet hebt uitgevoerd. :confused:

En, is de pc nu wel schoon van binnen of was het daar ook te warm voor ?

Schoon is hij wel!! En kan wel een discussie gaan voeren over wat ik gezegd of gevraagd heb, maar daar ben ik ook niet mee geholpen. Ik wil gewoon alle andere mogelijkheden weten die men uit mijn verhaal kan opmaken, daar is hoop ik toch niks mis mee? :(

Er is helaas voor morgen ook weer iets tussen gekomen, dus zal proberen morgen memtest aan te zetten.

Tnx and we stay in touch :p

Ps. ik kan de comp niet voor het slapen gaan aanzetten, want dan lig ik de hele nacht wakker haha

Laatst bewerkt:
Maar goed we zullen voor jou het www afzoeken voor alle mogenlijke oplossingen, en mocht jij er tijd en zin in hebben probeer je eens wat.
Ook vooral niet vertellen wat je al gedaan hebt, anders wordt het wel heel simpel.
Met jou gedrag moet je eens een helpdesk bellen met een 0900 nr, misschien dat je dan
wat leert

Je krijgt genoeg zinnige antwoorden, alleen je doet er niets mee, vervolgens vraag je of we nog iets anders weten.

We beginnen met het meest voorkomende oplossingen, helpt dat niet gaan we voor jou verder zoeken, als je al niet bereid bent in het begin mee te werken heeft het weinig zin om nog verder te gaan.

Maar goed we zullen voor jou het www afzoeken voor alle mogenlijke oplossingen, en mocht jij er tijd en zin in hebben probeer je eens wat.
Ook vooral niet vertellen wat je al gedaan hebt, anders wordt het wel heel simpel.
Met jou gedrag moet je eens een helpdesk bellen met een 0900 nr, misschien dat je dan
wat leert

Je krijgt genoeg zinnige antwoorden, alleen je doet er niets mee, vervolgens vraag je of we nog iets anders weten.

We beginnen met het meest voorkomende oplossingen, helpt dat niet gaan we voor jou verder zoeken, als je al niet bereid bent in het begin mee te werken heeft het weinig zin om nog verder te gaan.

Sorry, maar hier ga ik dus duidelijk even op reageren!!!!

Ik ben nu al maanden lang bezig met die computer en ben 22jaar dus heb ik ook een sociaal leven, net als jij neem ik aan!! Je wil niet weten wat ik allemaal al geprobeerd heb!! En je doet net alsof ik niks gedaan heb!! Denk je dat ik dan uberhaupt iedere keer een bericht terug ga sturen?? Als ik toch te lui ben om te luisteren naar je... En dan nog eens gaan zeggen dat ik niet vertel wat ik gedaan heb? Hallo dit artikel is al 2 pagina's vol en dat is echt niet alleen door de mensen die mij helpen, DIE IK OVERIGENS WEL DANKBAAR BEN!

Ik heb ook geld en tijd aan die computer uitgegeven en dus wil ik heus wel dat het opgelost word!! Maar ik zit duidelijk met mijn handen in het haar!! Hetgeen wat er deze week allemaal nog mee gebeurd is, is dat de cd-rom vervangen is, de harde schijf door drie andere schijven vervangen is en nog zijn we geen steek verder!!! Kortom, hij kan volgens mij gewoon naar de schroothoop!!

Dus als jij nog zin heb om je ideeen uit te wisselen graag, maar ik ben volledig de draad kwijt met dit ding en dat lijd duidelijk tot frustaties! Sorry dat ik nu zo uitval, maar het lucht mij wel even op, want je doet net alsof ik een verwend nest ben wat lekker van iedereen zijn tijd zit te profiteren, maar dit is en blijft internet en dus zie je niet wat ik allemaal uitspook met mijn computer en wie er allemaal nog meer bezig mee zijn. Ik vind het heel jammer dat jij deze indruk krijgt, want deze reactie van mij zou eigenlijk nergens voor nodig moeten zijn. Ik laat het nu rusten en zie wel hoe dit artikel verder loopt.... Trusten!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan