XP de-installeren, hoe doe ik dat?

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Ik was begonnen met het herinstalleren van XP met een originele XP cd rom.
Tijdens de installatie werd de code gevraagd en die heb ik niet meer.
Dus wil ik nu Ubuntu installeren maar eerst XP de-installeren.
Hoe doe ik dat?

In de installatie van Ubuntu, kiezen dat de complete schijf gebruikt word door Ubuntu.

En dan is de uitspraak "Die zien we nooit weer terug!" prima van toepassing :rolleyes:

De schijf formatteren lijkt me de snelste methode.
Krijg je die optie "formatteren" niet als je Ubuntu gaat installeren?

[edit] Ah, kijk eens aan, de bovenbuurman weet het antwoord :) [/edit]

reactie

Nee, tijdens het starten vanaf cd, begint xp weer te installeren

Laatst bewerkt:
Om iedereen even up2date te houden, i.v.m. mensen die dingen posten die al gecheckt zijn (in de chat):

- Bios ingesteld dat het opstart vanaf de CD/DVD speler
- Verder niet zo gek veel;

Conclusie was: TS had de ISO van Ubuntu uitgepakt, en de inhoud 'gekopieerd' op de CD. (En dat gaat niet werken niet :p). Morgen gaat TS verder. (Opnieuw branden, en poging 2 voor de installatie)

# [01:49:37] Probleempjes: Brand het anders met dit programma: http://www.imgburn.com/
# [01:50:24] Probleempjes: Zodra je het programma geinstalleerd hebt, open het: Kies dan voor "Write image file to disc" -> klik op het mapje met plusje -> zoek de iso -> klik-
# [01:50:26] Probleempjes: op de brand knop

Laatst bewerkt:
Werkt de originele xp installatie nog?
Met Rockxp kan je de key van deze installatie terugvinden.
Die zou je misschien kunnen gebruiken bij de herinstallatie als hierom wordt gevraagd.
Let op, de nieuwe xp moet wel dezelfde versie zijn als de oude xp die al geinstalleerd is.

reactie

Om iedereen even up2date te houden, i.v.m. mensen die dingen posten die al gecheckt zijn (in de chat):

- Bios ingesteld dat het opstart vanaf de CD/DVD speler
- Verder niet zo gek veel;

Conclusie was: TS had de ISO van Ubuntu uitgepakt, en de inhoud 'gekopieerd' op de CD. (En dat gaat niet werken niet :p). Morgen gaat TS verder. (Opnieuw branden, en poging 2 voor de installatie)

# [01:49:37] Probleempjes: Brand het anders met dit programma: http://www.imgburn.com/
# [01:50:24] Probleempjes: Zodra je het programma geinstalleerd hebt, open het: Kies dan voor "Write image file to disc" -> klik op het mapje met plusje -> zoek de iso -> klik-
# [01:50:26] Probleempjes: op de brand knop

Nog speciale instellingen betreffende imgburn ?

reactie

Gebrand zoals gezegd (Brand het anders met dit programma: http://www.imgburn.com/
Zodra je het programma geinstalleerd hebt, open het: Kies dan voor "Write image file to disc" -> klik op het mapje met plusje -> zoek de iso -> klik-
op de brand knop

maar start nog steeds op in Windows

Heb je, zoals ik verteld had in de chat, nog steeds de DVD speler ingesteld als 1e boot optie?

format c vanuit veilige modus?

Van de vraagsteller:
het is allemaal niets geworden, af en toe een blauw scherm, ik kom niet meer in de veilige modus.
Ik wil nu een poging met format c doen .
Hoe pak ik dat aan?

reactie

Ik probeer nu de originele xp home cd-rom in cd lade te doen en op te starten met boot first cd-rom (bios)
Ik wil hier mee breiken dat ik kan formatteren.
Maar ze start weer helaas niet van cd-rom.
Het schiet niet op hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan