XP desktop Outlook Express syncroniseren met Vista laptop Windows Mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elkana

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Goedemiddag allemaal,

Mijn vraag gaat over het synchroniseren van email. Het zit namelijk zo... Mijn vader heeft een desktop pc met Windows XP met daarop Outlook Express. Nu heeft hij pas een laptop gekocht met Windows Vista met daarop Windows Mail. Hij wil graag op allebei email binnenhalen maar dat lukt niet. Als de laptop aanstaat haalt deze de nieuwe mail binnen en de desktop heeft deze nieuwe mail dan niet. Nu heb ik al heel wat af-ge-google-d maar ik kan er nog niet echt wijs uit worden. Ik weet wel dat ik waarschijnlijk iets met IMAP moet doen maar ik weet niet hoe! (Ondanks dat ik absoluut geen digibeet ben :P) Hij heeft zijn emailaccount bij Hccnet maar ik weet niet of zij dit ook ondersteunen.

Kan iemand mij helpen zodat mijn vader zijn email op zowel zijn desktop als laptop binnen kan halen?

Eveneens vraag ik ook nog even of jullie mij misschien kunnen helpen met hetzelfde idee maar dan op een Vista laptop en Vista desktop met allebei Thunderbird.

Alvast bedankt! :thumb:

----------------
Now playing: Opwekking - 676 Welkom in ons midden
via FoxyTunes

----------------
Now playing: Opwekking - 674 Zie de stroom van Jezus' liefde
via FoxyTunes

Afhankelijk welke pc de mail 'definitief' ophaalt (en dus, na ophalen, mag verwijderen van de POP3-server) zet je op de andere pc in de accountinstellingen: Een kopie van berichten op de server laten staan.

Zie hieronder waar dat staat in Outlook Express:

attachment.php

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• OE_Kopie_Laten_Staan.JPG
    OE_Kopie_Laten_Staan.JPG
    40,2 KB · Weergaven: 87
Hoi Thijs,

Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb dit topic doorgestuurd naar m'n vader en ik zal wel horen of het is gelukt! :thumb:

Ah, even voor de duidelijkheid: Het is opgelost! De manier van email op de server laten staan is prima :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan