Xp dichtspijkeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter epse
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

epse

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
Een goedenmorgen allemaal!

Op mijn stage moet ik onderzoeken hoe we voor gebruikers XP kunnen dichtspijkeren dat wil zeggen: ze mogen niet bij configuratie scherm komen, mogen geen dingen instaleren (van cd) Enz enz

Iemand een idee hoe dit allemaal gaat?

is dit geen schoolopdracht?? ik vind (mijn mening) dat je dit zelf moet uitzoeken anders leer je dr niks van. maar dat is mijn mening

gebruik google

Dit is geen schoolopdracht...

Ik heb zelf al het 1 en ander gevonden dat het via mcc gaat... Maar vraag me af of mensen er ervaringen mee hebben en/of tips hebben..

gpedit.msc => group policy editor
Tweak UI for Windows XP => kleine tweak utility met ook mogelijkheid tot rechtenbeperking hier en daar
Tweak XP => middelgrote tweak utility met ook mogelijkheid tot rechtenbeperking hier en daar.
X-setup ==> grote tweak utility met heel veel opties, zeer veel mogelijkheden tot rechtenbeperking

Verder zijn er nog vele securitymanagers in omloop. Was wel op wat je doet. Soms zijn het trials. Wanneer de trial verlopen is blijven de restricties (ook na deïnstallatie) op het systeem aanwezig. Dit is meestal niet wenselijk.

Laatst bewerkt:
Mocht er een Active Directory zijn kun je daar e.e.a instellen

hallo

Je kunt het ook met ntfs da wil zegen als je met meerdere gebruiker op je pc zit en je wil dat er bepaalde personen sommigen dingen niet kunne zo als jij wil klik dan op de map wat jij wil waar die mensen niet op mogen komen rechter muis knop en dan eigenschappen en dan beveiligen en daar kun je dan mensen rechten toe kenen bijvoorbeeld alleen lezen en niks aanpassen. Of zelfs gewoon dat ze er nog niet is in mogen kort om daar kun je als he test ma is .:thumb:

Re: hallo

Geplaatst door ladylover1
Je kunt het ook met ntfs da wil zegen als je met meerdere gebruiker op je pc zit en je wil dat er bepaalde personen sommigen dingen niet kunne zo als jij wil klik dan op de map wat jij wil waar die mensen niet op mogen komen rechter muis knop en dan eigenschappen en dan beveiligen en daar kun je dan mensen rechten toe kenen bijvoorbeeld alleen lezen en niks aanpassen. Of zelfs gewoon dat ze er nog niet is in mogen kort om daar kun je als he test ma is .:thumb:

Met alleen deze methode kom je prima in het configscherm en installeer je programma's als een lieve lust :).

Nou.. Als jij bv de C:\ dichtzet voor schrijven (om bijvoorbeeld installatie te voorkomen) zulken sommige tempfiles (gegenereerd door jouw account, niet door system) ook in de knel komen.

Verder, configscherm blokkeren met schijfrechten? Leg eens uit; als dat echt kan; ben wel geïntresseerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan