xp doet het niet op harddisk maar harddisk doet het wel als 2e schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

kiwitj

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
wie kan mij helpen ? Ik heb een seagate 80 gig . Nu komt het vreemde ervan. Hij doet het wel als 2e schijf op ' slave' naast een andere harddisk maar als ik xp wil installeren loopt ie direct na het formateren en installeren van xp vast als ik de computer reboot. Heel vreemd dit. heb het zelf nog nooit eerder gezien . Wie kan mij helpen hier in Nieuw-Zeeland ? groetjes TJ

Het verhaal is niet helemaal duidelijk.

Wil je de seagate het liefst als Master hebben ?
Is het een IDE of SATA harddisk ?
Start XP wel op in de veilge modus. Zo ja kijk dan even in het logboek van XP of er een foutmelding staat die mogelijk met dit probleem te maken heeft.

Wil wel even langskomen hoor, als je de ticket even regelt.:D
Het is al een tijd terug dat ik in NZ ben geweest en wil mijn familie wel weer graag zien.

he mikeo,tof dat je zo snel reageerd. Het was dus zo dat de harde schijf het eerst wel deed met xp er op. Daarna startte ik de computer vorige week op en wou die niet opstarten.Ik kom niet eens in veilge modus,daarvoor loopt ie al vast. Zeg maar in het tweede scherm als je de pc opstart . Heb een IDE hard disk. Dus ik dacht nou dan installeer ik xp wel opnieuw op die schijf. No way. Deed ie echt niet. Maar ik kan wel op een andere schijf XP installeren en die seagate als 2e harde schijf gebruiken. Dus de schijf doet het wel maar niet als ik xp erop wil installeren. Heel raar. Ik denk dat er iets mis met de harddisk is maar zou niet weten wat !!!

Heb je tijdens de herinstallatie van XP ook eerst de partities verwijderd en opnieuw aangemaakt. Daarna kiezen voor Format NTFS maar niet voor de Quick/Snelle mannier.

Alles wordt dan opnieuw aangemaakt. Als XP zo installeert worden tijdens de format eventuele slechte sectoren gemarkeerd.

Gebruik je een orginele XP cd die niet is aangepast. Hiermee bedoel ik dat hij (bijna) de gehele installatie zelf uitvoert en mogelijk extra software installeert, ook wel Unattended genoemd.

Hij wordt goed in de bios herkent?
Staa(n)(t) de jumper(s) wel goed?

Voor Seagate.
u5_family_1.gif

Voor Maxtor.
mxo_ata_jumpers.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan