XP doet het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn bericht van 17.22 gezien?

Aanvulling : in die download zit meer dan alleen de drivers voor SATA. Belangrijk is dat je de instructies volgt voor het maken van een SATA driver disk.

Als je eenmaal die disk hebt en je start de installatie van XP, dan is het cruciaal dat je tijdens het starten met de bootdisk van XP op F6 drukt. Pas dán zal Windows om een installatie disk voor SATA vragen.
 
Laatst bewerkt:
Is het nu simpelweg de bedoeling dat ik die map die heb gedownload op CD van XP erbij gooi? Of moet ik er een aparate disk van maken?
 
Laatst bewerkt:
Nee, zeer zeker niet in Vista gebruiken, deze is voor XP. Als je de handigheid bezit om de download te integreren in een XP installatie CD, dan verdient dat idd. de voorkeur. Simpelweg de SATA drivers op diskette zetten volstaat echter ook.
 
Je kan helaas niet zien aan die bestanden wat de Sata drivers zijn:
Index van de map is als volgt:
Mappen:
All
Lang
Usb
Vista
x64

en dan nog een heleboel bestanden waaronder Asussetup
 
Ik heb die hele map INF op een aparte CD gebrand. Na de XP setup te hebben geladen drukte ik op F6, een kreeg dat schermpje. Ik haalde de CD met Xp eruit en deed de CD met de drivers erin. Drukte op S maar hij kon ze niet vinden. Ook heb ik het nog geprobeert vanaf een USB stick. Ook geen resultaat.

Wat ik op die CD had gebrand was de gehele map INF.
 
Je moet middels die setup een sata driver disk aanmaken.

Maar dat mag niet gebeuren in vista?

Wanneer ik de setup opstart krijg ik:

"Met dit programma wordt de software voor Intel © Chipset apparaten geïnstalleerd."
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met die Setup niet de mogelijkheid gehad om een driver disk te maken. Heb gewoon die setup (in Vista) gevolgd. En aan het einde stond dat ie de software voor de Intel Chipset apparaten had geïnstalleerd.

Heb dus nog steeds geen Driver Disk kunnen aanmaken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben een poosje weggeweest en lees nu net je bericht. Ergens gaat er iets niet goed. Als je namelijk de tool uitpakt en opent (dat mag wel in Vista of waar dan ook) dan kun je kiezen uit een menu met (afhankelijk van de moederbordversie) een stuk of 4 a 5 opties. Zo is er en optie die je de mogelijkheid niedt om "automatic" alle drivers te installeren (moet je niet doen met die XP disk in vista), is er een optie om Sounddrivers te installeren en moet er een optie zijn om de JMicron® JMB363 SATA controller drivers aan te maken. Die moet je hebben.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan