xp downloaden en op dvd branden mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Ik heb een pc zonder besturingsysteem maar met een legale xp productcode op de kast. Ik heb geen xp cd of dvd. Is het mogelijk om xp ergens te downloaden en op een dvd te branden? Dan zou ik die kunnen installeren en de geldige productcode van de kast kunnen gebruiken, of is dit niet mogelijk?
mvrgr. Kanyarat.
 
ja dat is mogelijk,kijk op nieuws groepen of het GEVAARLIJKE torrent
 
Hoi, dat is zeker mogelijk. Je moet dan een ISO disk image van Windows XP downloaden (wel zorgen dat je de goede taal hebt: NL of ENG) via b.v. een Torrent-site. Even zoeken op Google!! Als je het ISO bestand hebt gedownload dan moet je heb branden op DVD als Disk Image met b.v. Nero of Infrarecorder (Infrarecorder is gratis te downloadenvan hun site).

Succ6!!
 
Ja, dit kan als je een geldige code hebt (en die heb je, staat op de kast)
Kijk nog even of je de XP Home of XP Pro versie moet downloaden....
 
Goede tips heb ik gezien, maar ze zijn niet volledig:
Niet alleen heb je een XP installatie-cd nodig van de juiste taal + soort (bijv. XP Home Nederlands), maar ook moet de ID= ingang in het SETUPP.INI bestand in de i386 submap overeenkomen met het de product id dat hoort bij wat er op je sticker staat.

Hieronder even geciteerd wat ik daarover hier op het forum aangegeven heb.

De te gebruiken cd moet aan een aantal eisen voldoen als je het wilt gebruiken (a. was nog niet vermeld hier):
a. De licentie-vorm moet hetzelfde zijn als nu op je pc (dus OEM, Retail etc.)
b. Zelfde taal (dus NL neem ik aan)
c. XP Professional of XP Home

Of de gedownloade CD direct geschikt is voor je is afhankelijk van SETUPP.INI in de i386 map van de cd, waar het ID= gedeelte moet overeenkomen met wat op je sticker staat als Product ID. Komen die niet overeen, dan zou je de inhoud van de XP CD moeten kopiëren naar een map, het bestand SETUPP.INI aanpassen aan de Product ID die jij hebt en daarna opstartbaar opnieuw branden. Dat kan je het makkelijkste doen met het programma nLite.
Achtergrondinformatie over SETUPP.INI: hier

Bijv. mijn Product ID is 55677-OEM-XXXXXXX-XXXXX. Jij hebt ook iets dergelijks op je COA (=sticker) staan.
In de Product ID gaat het om dat 55677, wat betekent dat ik beschik over een licentie van XP Home in taal Dutch via licentie'kanaal' OEM.

Het bestand SETUPP.INI in de i386 map van jouw installatie-cd bevat óók zo'n Product ID, die je in een nieuw te branden variant zult moeten aanpassen aan de Product ID die op jouw COA (=sticker) staat. [Natuurlijk moet dan ook de taal van de cd kloppen met 'jouw' taal...]
In dit voorbeeld: Setupp.ini in mijn installatie-cd bevat de volgende informatie:
[Pid]
ExtraData=XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Pid=55677OEM

Misschien kunnen we je helpen met wat er in SETUPP.INI moet (komen te) staan als je ons vanaf die sticker de volgende informatie geeft: De 5 cijfers vóór het eerste streepje en de drieletterige cijfer/letter code vóór het tweede streepje.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Op de sticker staat het volgende:
Windows XP Professional HP
375051-001
de productkey
00045-634-346-181

Bedankt voor de tips, maar niet gehinderd door enige kennis denk ik dat dit voor mij toch veel te ingewikkeld gaat worden:eek: Ik heb een hele tijd zitten googelen maar ook daar kwam ik niet veel verder mee.
 
De COA is die sticker met het Microsoft hologram en logo erop. Zie hier voor hoe dergelijke stickers eruit zou kunnen/moeten zien.

De Product ID moet er zo uitzien voor XP: xxxxx-yyy-zzzzzzz-zzzzz

Als ik het zo goed zie lijkt het een HP computer, klopt dat? Indien ja, dan lijkt het erop dat je me (o.a.) een serie- of productnummer van HP hebt gegeven

Graag nog een keer goed nakijken of je een product ID kunt vinden waar we wat mee kunnen, want met de gegeven informatie kan ik helaas niets vinden.

Het gaat dus om het xxxxx-yyy gedeelte van je product ID.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Het is wel de originele microsoft sticker maar meer staat er toch echt niet op. Wel de product key, maar echt geen product ID.
 
Er zal ooit een HP System Builder versie van XP op die pc geïnstalleerd zijn geweest.

Wellicht heeft HP nog wat mogelijkheden: Je kunt proberen een set recovery CD's/DVD's te bestellen. Link: hier

Het is helaas niet mogelijk om een Product Key terug te herleiden naar een Product ID, dus dat pad moeten we overslaan.

Theoretisch zou je ook kunnen proberen om XP te installeren met een 'gejatte' sleutel (niet activeren en ook niet registreren bij Microsoft tijdens het installatieproces), en dan later de Product Key aan te passen via JellyBean Keyfinder. Natuurlijk geldt dan in ieder geval dat het een XP NL Professional installatiemedium moet zijn van waaraf je XP installeert.

Meer opties zie ik zo snel niet.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan