XP driver voor combi scan USB 19200

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudbeek

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2003
Berichten
7
Hallo,
sinds een week heb ik een nieuwe PC met XP erop. De Trust combi scan USB 19200 (art. nr 11255) wordt niet herkend en ik kan nergens een driver vinden. De fabrikant zegt op zijn site dat deze scanner niet werkt onder XP. En hij wijst erop dat de namen van hun scanners erg op elkaar lijken maar dat je precies de goede scanner moet kiezen, anders werkt het sowieso niet.
Ik wil de scanner graag op de parallele poort aansluiten, niet op de USB poort. Heeft iemand een XP driver voor deze scanner?

Hartelijke groet, Ruud
 
Ruud,
als de scanner wel onder windows 2000 werkt dan kun je die driver proberen.
Als de fabrikant al zegt dat er geen driver voor xp is dan denk ik niet dat iemand anders wel een driver voor xp heeft.

suc6.
 
Ibiza, bedankt voor je antwoord maar die drivers zijn voor de compact scan (art nr 12386). De driver die ik zoek is voor de combi scan (art nr 11255).

Puppie, ik heb de W2000 driver geprobeerd maar die geeft meteen een foutmelding bij het openen (hij kan enkele files niet vinden). Nog een keer gedownload maar zelfde foutmelding. Dus dit brengt ook de oplossing niet.

Ik koester de hoop dat er een driver bestaat en dat ik alleen nog maar iemand moet vinden die hem heeft..
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Dit bericht heeft nu na een werkweekje geen nieuwe reacties opgeleverd. Helaas moet ik me er dan maar bij neerleggen dat er waarschijnlijk geen XP driver bestaat.
Jammer van de scanner.
Ibiza en Puppie, toch bedankt voor de hulp.
Groet, Ruud
 
Beste Huijb,
bedankt voor je tip maar helaas. De conclusie van jouw link -zoals ik die lees- is dat Johnny321 zijn oude Primax 4800 weer aan de praat heeft gekregen en dus die Trust niet hoefde te kopen. Alle links over de combi scan usb 19200 wijzen erop dat het hen ook niet gelukt is. Droef, maar het is blijkbaar niet anders.
Groet, Ruud
 
Geplaatst door ruudbeek
Alle links over de combi scan usb 19200 wijzen erop dat het hen ook niet gelukt is. Droef, maar het is blijkbaar niet anders.
Groet, Ruud
Heb je de links toch niet zo goed door genomen, anders was je deze ook wel tegen gekomen.;)

Ik heb ook de Trust Combi Scan USB 19200 en heb hem wel aan de praat gekregen in XP.
Ik kan de topic met de uitleg die ik had niet meer vinden.:confused:
Ik zal proberen uit te leggen hoe ik het voor elkaar heb gekregen.
Moet uit m'n hoofd, omdat ik niet meer met XP werk.
Ik heb dit met een Windows 2000 driver voor elkaar gekregen.

Uitleg toch nog gevonden;
Geplaatst door crash

Ik heb het toch nog een keertje geprobeerd met de drivers van Win2K en dan in compatibiliteits modus.
Ik had het al eens geprobeerd maar niet goed genoeg dus.
Het volgende heb ik gedaan;
Op het setup icoontje met rechtermuisknop geklikt dan eigenschappen>Compatibiliteits modus
op win2000 gezet, daarna geinstalleerd.(dit had ik eerst overgeslagen)
Na installatie de programma iconen op op compatibiliteits modus win2000 gezet.
Dit had ik wel al gedaan, maar het zit hem (bij mij)
dus in dat je het setup icoontje ook al in
compatibiliteits modus moet zetten.

Bron;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=56561&highlight=trust+combi+scan

PS welkom op Helpmij.:)

Mocht je die driver willen hebben moet je ff je mail adres sturen naar crash@helpmij.nl
Bestand is ±1mb groot en ik heb hem op 5-5-2002 gedownload.
 
Laatst bewerkt:
geweldig, hij doet het!

Crash,
wat een geweldige tip :thumb:

Ik vond nog een driver van 22-05-02 die ik had gedownload voor W98SE wat ik toen gebruikte. Die driver is anders (ook kleiner) dan de huidige driver op de website van Trust.

Jouw uitleg van beneden gevolgd. Toen deed ie het nog steeds niet goed; het testprogramma deed het wel, maar scannen deed ie niet. Vervolgens alles wat met Trust te maken had (dus oude programatuur plus nieuwe driver)gede-installeerd en toen opnieuw de nieuwe driver volgens jouw uitleg geinstalleerd. Nu werkt ie als een nieuwe.

Ik had heel internet afgestruind om een XP-driver te vinden en overal las ik dat het niet zou kunnen. Crash/Helpmij bewijst het tegendeel!
Hartelijke dank,
een enthousiaste Ruud :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan