xxscxx
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 nov 2006
Beste Helpmij-dudes,
Allereerst denk ik dat deze post in deze sectie moet, excuses als hij toch verkeerd staat.
Deze post gaat over het volgende stukje hardware: Dell Studio 17 ( ook wel Studio 1737, de naam van het moederbord)
Afgelopen dinsdag besloot ik om op mijn moeders laptop waar oorspronkelijk windows vista 64 bit op stond, XP 32 bit te gaan installeren. Na enig gerommel met de BIOS (SATA instelling) stond XP er driver-vrij op.
Vervolgens ben ik gaan zoeken naar de drivers wat een hels werk bleek te zijn!
Op het tweakers forum staat al een post over de Dell Studio 17 (met ook een dode link die zou leiden naar de XP Drivers) namelijk de volgende post:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/31313873#31313873
Als ik wat systeemspecificaties moet uploaden (en daarvoor een 'scan' moet draaien) geef even door welk programma! Met Everest heb ik al het een en ander gevonden:
CPU Type Mobile DualCore Intel Core 2 Duo P8600, 2533 MHz (9.5 x 267)
Moederbordnaam Dell Studio 1737
Moederbord Chipset Intel Cantiga PM45
BIOS Type Phoenix (02/11/09)
Video kaart ATI Mobility Radeon HD 3650 (M86)
Geluidskaart ATI Radeon HDMI @ ATI RV635 - High Definition Audio Controller
Intel WiFi Link 5100 ABG/AGN/BG
Broadcom NetLink BCM5784M PCI-E Gigabit Ethernet Controller PCI
Dik gedrukt is al geinstalleerd!
Ik heb al flink gezocht naar de Broadcom en de ATI Radeon drivers maar deze lijken niet te werken op XP!
Kunnen jullie mij helpen met dit nogal grote probleem
?!

Allereerst denk ik dat deze post in deze sectie moet, excuses als hij toch verkeerd staat.
Deze post gaat over het volgende stukje hardware: Dell Studio 17 ( ook wel Studio 1737, de naam van het moederbord)
Afgelopen dinsdag besloot ik om op mijn moeders laptop waar oorspronkelijk windows vista 64 bit op stond, XP 32 bit te gaan installeren. Na enig gerommel met de BIOS (SATA instelling) stond XP er driver-vrij op.
Vervolgens ben ik gaan zoeken naar de drivers wat een hels werk bleek te zijn!
Op het tweakers forum staat al een post over de Dell Studio 17 (met ook een dode link die zou leiden naar de XP Drivers) namelijk de volgende post:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/31313873#31313873
Als ik wat systeemspecificaties moet uploaden (en daarvoor een 'scan' moet draaien) geef even door welk programma! Met Everest heb ik al het een en ander gevonden:
CPU Type Mobile DualCore Intel Core 2 Duo P8600, 2533 MHz (9.5 x 267)
Moederbordnaam Dell Studio 1737
Moederbord Chipset Intel Cantiga PM45
BIOS Type Phoenix (02/11/09)
Video kaart ATI Mobility Radeon HD 3650 (M86)
Geluidskaart ATI Radeon HDMI @ ATI RV635 - High Definition Audio Controller
Intel WiFi Link 5100 ABG/AGN/BG
Broadcom NetLink BCM5784M PCI-E Gigabit Ethernet Controller PCI
Dik gedrukt is al geinstalleerd!
Ik heb al flink gezocht naar de Broadcom en de ATI Radeon drivers maar deze lijken niet te werken op XP!
Kunnen jullie mij helpen met dit nogal grote probleem

Laatst bewerkt: