XP en 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

paugie

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2003
Nou heb ik een PC met win 2000 en wilde daar XP van maken. Toch is er kennelijk iets niet goed gegaan want XP is er naast komen te staan . Nu heb ik dus bij het opstarten twee mogelijkheden om te kiezen en verder te werken via 2000 of via XP.

Afgezien van het feit dat er nu dus waarschijnlijk onnodig veel HD ruimte in beslag wordt genomen blijkt nu ook nog dat via de XP route het ADSL modem niet herkend wordt . XP heeft geen keuze voor LAN geïnstalleerd.

Die 2000 versie hoeft voor mij niet te blijven, dus als ik nog een poging wil wagen om XP te installeren, wat heb ik dan de eerste keer fout gedaan ??? En waarom wordt , als beide systemen op een PC aanwezig zijn , in de XP versie geen modem gedetecteerd ??

- opstarten vanaf de xp cd
- alle partities verwijderen
- nieuwe partitie aanmaken
- formatteren
- xp nstalleren
- alle drivers installeren

Hoi,

Wél eerst controleren of alle hardwaredrivers voor XP beschikbaar zijn.
Want het niet 'herkennen' van je modem zou te maken kunnen hebben met niet beschikbare driver voor je netwerkkaart. Da's natuurlijk wel op te lossen door een externe te gebruiken.

Er is een programma'tje om alle hardware te detecteren, maar weet zo gauw welke dat was.
Ongetwijfeld gaat iemand hier dit 'vertellen'

Hoe controleer ik of alle hardware drivers voor XP aanwezig zijn ?? Ik heb toch alleen maar een schijfje in handen waarmee de installatie van XP mogelijk is ? en daarmee installeer ik in principe toch gewoon een volledige XP .
Alleen na aanklikken van de icoon "netwerkverbindingen" krijg ik een leeg veld terwijl daar dus een pictogram "LAN verbinding" zou moeten staan ?
Heeft die afwezigheid van dit pictogram te maken met het feit dat 2000 nog ergens in de weg zit ??

De drivers zijn te vinden op de site van de maker van je pc of bakker van het moederbord

hoe benader ik de site van de maker van de PC als ik geen toegang tot internet heb ??

ik schrijf dit vanaf een werk PC waar ik eigenlijk voor de zaak aan het werk zou moeten zijn. Kan hier dus ook niks downloaden. De PC met het probleem staat thuis en kan dus via XP geen internet benaderen.

Als je opstart in 2000 kun je misschien nog naar het internet? dan kun je via die kant de drivers downloaden, op stick cd etc zetten en daarna in xp weer installeren

het heeft even geduurd (door andere oorzaken niks met PC's of windows) maar het is nu dus gelukt om XP te laten draaien en dan ook internet te benaderen. Dank voor de tips.

enne ...?

hoe krijg ik nou die nog steeds aanwezige win 2000 weg ?

start je pc op in xp pro
verwijder 1st de windows, program files en document en settingsmap van je 2000.
of formatteer de partitie waar 2000 op staat.
ga nu via start naar uitvoeren en type daar ' msconfig ' in
er opent zich een window ' hulpprogramma voor systeemconfiguratie '
hierin kies je bovenaan voor boot.ini en vervolgens opstartpaden controleren.

je zal nu de vraag krijgen om de regel van xp home te verwijderen.

klik op ja en je zal vanaf dan altijd in pro opstarten zonder opstartmenu met keuze

Misschien ook handig om te kijken of je geen andere drivers mist:
Dit doe je door Rechtermuisknop op Deze Computer-->Eigenschappen->Tabje Hardware->Apparaatbeheer.

Controlleer op vraagtekens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan