XP en 98 draaien op 1 pc..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diamond

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
Ik weet niet of ik het goed heb, en het lijkt me zeer onwaarschijnlijk.... maar is het zo dat je 98 EN XP op één pc kan draaien en zo ja hoe..?

Beide op 2 verschillende schijven installeren ofzo?

gaat prima..heb ik ook. Bij het opstarten vanuit de bios krijg je de vraag welk bestuuringssysteem je wilt hebben en draaien met die hap...
Als je xp op je pc hebt staan en je gaat "gewoon" 98 install. krijg je de melding dat er al een bestuuringssysteem opstaat en wat je wilt. Als je daar voor "doorgaan" kiest heb je twee totaal van elkaar staande systemen.

Ik heb nu 98 draaien op me C schijf... verder heb ik meerdere delen.... D, E, F, G en H...

Kan ik nu gewoon xp in me cd-rom doen en installeren op bijv H?

Heb overigens 2 harde schijven.... 1 van 60 (C en E)
En 1 van 160 ofzo (D,F,G,H)

moet geen probleem zijn. Ik zou hem inderdaad wel op een andere partitie zetten...........

hmm ik ga wel even goochelen enzo...
BTW: Kan ik me 2 schijf dus waar xp op zou komen NTFS maken... en herkent hij dan wel me 160 gig harde schijf..
98 doet dat niet terwijl die op me schijf van 60 gig trouwens staat :confused:

Hmmm ...

98 staat er nog op maar hoe kan ik er nu voor zorgen dat hij Windows Xp gaat installeren... want gelijk lezen vanaf de cd rom doet hij niet. Hij start dan gewoon 98 op.

start op met een opstartdisk( win 98) en als je opstart met cdrom ondersteuning
klik je na de prompt bijvoorbeeld X:
x staat voor je cdrom speler alleen bij jouw is dat anders natuurlijk, daarna typ je CD i386 enter
en dan winnt.
vervolgens goed kijken en op de partitie zetten naar keuze:thumb:

zorg ervoor dat als je van cd-rom opstart dat je in je bios het gezet dat je cd-rom als eerste moet opstarten.(bij opstarten del ingedrukt houden om in je bios te komen en dan naar bootdevices gaan) als je geen bootable windows xp cd hebt(meestal is die dan illegaal) zorg dan dat je opstartdiskettes hebt voor xp van bijvoorbeeld bootdisk.com

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan