xp en firewall instelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

theo koeten

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
buiten de administrator account heb ik 3 beperkte account's.
De Firewall (Symantec) aangepaste beveiligingsinstellingen werken goed onder de adm.acc. Onder de beperkte acc. echter niet. Als admin. wil ik deze ook wijzigen in de beperkte accounts maar weet niet hoe.
Wie wel?

theo

administrator of beheerder

Hai,

Bedoel je met administrator echt administrator (pc opstarten in de veilige modus en dan inloggen als administrator) of beheerder van de computer? Volgens mij is het zo dat als je als administrator bep. zaken veranderd in je pc, dit voor alle gebruikers geldt.

groet,

Conpom

dus volgens jou moet ik dan in de veilige modus opstarten en inloggen als "administrator".

Dat vind ik knap knullig eerlijkwaar gezegd.
Is er geen ander manier?

groeten,
theo

Ik heb hetzelfde probleem gehad met het instellen van het item ouderlijk toezicht van Norton en dat kun je alleen instellen als je administrator bent. Volgens mij is de enige manier om bij de administrator te komen, inloggen in de veilige modus. Ik neem aan dat je weet hoe dat moet?!

groet,

Conpom

nou nog niet echt moet ik zeggen.
Heb net al wat geprobeerd maar starte net zo vrolijk weer op in de normale modus.

weet jij het ??
vast wel....
thanks - theo

't Lijkt wel chatten!
In de veilige modus opstarten doe je als volgt:
Eerst de pc uitschakelen, dan weer aanzetten en tijdens het opstarten steeds op F8 drukken. Kies dan voor de windows versie die je hebt (met de pijltjestoetsen) druk op enter, kies voor opstarten in de veilige modus. Daarna start, configuratiescherm, gebruikersaccounts en als het goed is staat hier nu de administrator bij. Eenmaal ingelogd als administrator kun je met Nortoninstellingen je gang gaan!
Succes!

groet,

Conpom

Hai,

Dat laatste stukje slaat natuurlijk nergens op.
Zodra XP start kun je natuurlijk al kiezen voor Administrator. Vergeet het stukje over het config.scherm
Sorry

Administrator is administrator en in veilige modus kun je (in principe) NIET installeren.

Het zou dus moeten werken.

Wat je kan doen, dat doe ik ook altijd met dit soort dingen: het account tijdelijke admin. maken, alle instellingen maken en dan terugzetten naar account met bep. rechten.

Dit wil wel eens helpen.

Om o.a. het Ouderlijk Toezicht van Norton in te stellen moet je als administrator zijn ingelogd en ik ken geen andere manier dan vanuit de veilige modus. Administrator (of Supervisor) is NIET hetzelfde als beheerder van de computer.

groet,

Conpom

toch zitten we niet goed.
Als ik in de veilige modus als administrator inlog en wijzigingen in Norton willen aanbrenegen zegt ie doodleuk, dit kan alleen de beheerder....!

Ik snap het ook ergens niet. Ik heb de software geinstalleerd onder mijn account "beheerder", het start bij alle account's ook op, maar met andere (basic??) instellingen.
Verander ik in Spyware iets, gaat dat ook mee in de andere accounts, doe ik dat dus in Norton gebeurd er niets.
Zal ik de software soms in veilige modus onder administrator moeten instaleren?
Of is er een instelling die administrator gelijk aan beheerder kan maken?

theo

Geplaatst door conpom
Om o.a. het Ouderlijk Toezicht van Norton in te stellen moet je als administrator zijn ingelogd en ik ken geen andere manier dan vanuit de veilige modus. Administrator (of Supervisor) is NIET hetzelfde als beheerder van de computer.

groet,

Conpom

Maar ze zijn beiden lid van de groep administrator. En of je nu de naam administrator neemt en je bent lid van de administrator-groep of je heet piet en je bent lid van de administrator-groep. Zou geen verschil moeten maken.

Mijn methode al getest?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan