XP en Norton

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankgbosman

Verenigingslid
Lid geworden
20 jul 2002
Berichten
300
Als ik de pc opstart en ik krijg mijn bureaublad en pictogrammen te zien, dan duurt het nog zeker twee minuten voordat ik het beginmuziekje hoor. In de tussentijd kan ik geen programma openen. En Norton start ook pas na die twee minuten op.

a. Weet iemand wat dit betekent?
b. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Windows: XP; Norton Anti-Virus: 2003
 
Ik dacht dat dit iets met je internet/lan verbinding te maken kon hebben.......Maar je kan systeemherstel eens proberen....
 
Het kan te maken hebben met een update, dus
heb je de laatste updates binnen? Ja?
Dan is dat misschien de oorzaak,
want microsoft heeft volgens de mening van enkele hierop helpmij die ook norton gebruiken, een aardig pc-vertragende patch geleverd.
(Of dit echt zo is moet nog blijken trouwens.)

Dus lijkt mij even afwachten hoe dit gaat verlopen.
Er is trouwens al een actuele update verwijderd van de updateservers door ms las ik, misschien is dat deze update wel?

Overigens heb ik zelf nooit last gehad van een vertragende boot met winxp pro alle updates en Nis2003, en kan het vele andere oorzaken hebben.
Ga voor jezelf eens na wat je allemaal gedaan hebt sinds dit verschijnsel is toegetreden, misschien systeemherstel, of misschien is een image terugzetten het gemakkelijkst.
 
misschien kun je het oplossen door Bootvis te instaleren.
 
heb dit reeds 2x meeegemaakt norton verwijderen en opnieuw instaleren en het is op gelost.ik heb 2002 terug geinstaleerd en het is niet meer voorgekomen
 
Bootvis is een programmaatje dat ervoor zorgt dat windows XP sneller opstart, maar volgens mij slaat dit alleen op het opstarten als je nog in dos zit, niet meer op het opstarten als je eenmaal in windows zelf zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan