XP en updates microsoft

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quercus

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2007
Beste mensen,
Het probleem: Iedere keer - soms 2 a 3 keer per dag als ik mijn pc wil uitschakelen, laat het windowsschild zien dat er weer wat geupdate moet worden. Ik heb alleen essentiele updates ingesteld, wel automatisch. Nu dat een tijdje zich voordeed, heb ik op Microsoft
alle updates laten controleren en dan blijkt dat er 1 update, steeds, niet geinstalleerd wordt. Die update is KB960859, essentieel, maar de grootte is 0kb, ra ra. Toch kan ik de pc er niet van weerhouden steeds deze update te `downloaden en vervolgens niet te installeren. Hoe kom ik hier uit=:confused:

Overigens, ik weet niet of dit er mee te maken heeft, maar kort voordat dit probleem zich voordeed is de voeding in mijn pc is kapot geweest en vernieuwd. De monteur (profi) heeft er meteen een cleaner programma(CCleaner) opgezet dat ik ongeveer 1 x per maand moet gebruiken.
Ik ben een leek op pc/gebied en zou heel blij zijn wanneer iemand een oplossing weet.
Met groet,
Tike

Probeer 'm eens 'handmatig' te installeren:
Ga naar deze link, download het bestand en voer het uit.
Als dat allemaal lukt, dan zou de update niet meer terug mogen komen in Windows Update.

Succes,

Tijs.

Probeer 'm eens 'handmatig' te installeren:
Ga naar deze link, download het bestand en voer het uit.
Als dat allemaal lukt, dan zou de update niet meer terug mogen komen in Windows Update.

Succes,

Tijs.

Bedankt Tijs voor je suggestie. Ik heb t uitgevoerd zoals je uitlegt, maar helaas blijft Microsoft de bewuste update bij controle steeds weer aangeven als ontbrekend.
Ook Harry's reactie gelezen; echter de oplossing begrijp ik niet goed. Moet eerst allerlei spyware en malware programma's te downloaden en wat doe ik dan verder? Dat is me niet geheel duidelijk.
Hopelijk hebben jullie nog een suggestie? Ik heb een m.i. goed antivirusprogramma (Norman Security).
Met hartelijke dank!
Tike/Quercus

Laatst bewerkt: