XP en updates microsoft

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quercus

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2007
Beste mensen,
Het probleem: Iedere keer - soms 2 a 3 keer per dag als ik mijn pc wil uitschakelen, laat het windowsschild zien dat er weer wat geupdate moet worden. Ik heb alleen essentiele updates ingesteld, wel automatisch. Nu dat een tijdje zich voordeed, heb ik op Microsoft
alle updates laten controleren en dan blijkt dat er 1 update, steeds, niet geinstalleerd wordt. Die update is KB960859, essentieel, maar de grootte is 0kb, ra ra. Toch kan ik de pc er niet van weerhouden steeds deze update te `downloaden en vervolgens niet te installeren. Hoe kom ik hier uit=:confused:

Overigens, ik weet niet of dit er mee te maken heeft, maar kort voordat dit probleem zich voordeed is de voeding in mijn pc is kapot geweest en vernieuwd. De monteur (profi) heeft er meteen een cleaner programma(CCleaner) opgezet dat ik ongeveer 1 x per maand moet gebruiken.
Ik ben een leek op pc/gebied en zou heel blij zijn wanneer iemand een oplossing weet.
Met groet,
Tike

Probeer 'm eens 'handmatig' te installeren:
Ga naar deze link, download het bestand en voer het uit.
Als dat allemaal lukt, dan zou de update niet meer terug mogen komen in Windows Update.

Succes,

Tijs.

Probeer 'm eens 'handmatig' te installeren:
Ga naar deze link, download het bestand en voer het uit.
Als dat allemaal lukt, dan zou de update niet meer terug mogen komen in Windows Update.

Succes,

Tijs.

Bedankt Tijs voor je suggestie. Ik heb t uitgevoerd zoals je uitlegt, maar helaas blijft Microsoft de bewuste update bij controle steeds weer aangeven als ontbrekend.
Ook Harry's reactie gelezen; echter de oplossing begrijp ik niet goed. Moet eerst allerlei spyware en malware programma's te downloaden en wat doe ik dan verder? Dat is me niet geheel duidelijk.
Hopelijk hebben jullie nog een suggestie? Ik heb een m.i. goed antivirusprogramma (Norman Security).
Met hartelijke dank!
Tike/Quercus

Laatst bewerkt:
Toch even een vraag: Bij de installatie van die 'handmatige' update, kreeg je toen een melding terug dat 'ie geïnstalleerd was?
Indien ja, download 'm dan nog een keer, en voer 'm nog een keer uit. Zou dan (theoretisch) de melding moeten geven dat de update niet meer nodig is, omdat hij al was geïnstalleerd.

Als de 2de keer installeren niet helpt:
Download, pak in zijn geheel uit, en start Dial-a-fix
Vink aan:
1. Empty temp folders
2. Fix Windows Update
3. Alles in de sectie Registration center
Druk daarna op Go.
Laat het open staan, en ga naar Windows Update
klik op knop Snel (dus alleen essentiële updates) en kijk of de welbekende update zich meldt. Indien ja, installeer 'm dan via de website.
Mislukt dat, ga dan terug naar Dial-a-fix, en klik op knop Flush Softwaredistribution. Klik op de vraag die komt op Yes.
Ga daarna nog een keer kijken of Windows Update mislukt (danwel een 'handmatige' installatie).

Succes,

Tijs.

Toch even een vraag: Bij de installatie van die 'handmatige' update, kreeg je toen een melding terug dat 'ie geïnstalleerd was?
Indien ja, download 'm dan nog een keer, en voer 'm nog een keer uit. Zou dan (theoretisch) de melding moeten geven dat de update niet meer nodig is, omdat hij al was geïnstalleerd.

Als de 2de keer installeren niet helpt:
Download, pak in zijn geheel uit, en start Dial-a-fix
Vink aan:
1. Empty temp folders
2. Fix Windows Update
3. Alles in de sectie Registration center
Druk daarna op Go.
Laat het open staan, en ga naar Windows Update
klik op knop Snel (dus alleen essentiële updates) en kijk of de welbekende update zich meldt. Indien ja, installeer 'm dan via de website.
Mislukt dat, ga dan terug naar Dial-a-fix, en klik op knop Flush Softwaredistribution. Klik op de vraag die komt op Yes.
Ga daarna nog een keer kijken of Windows Update mislukt (danwel een 'handmatige' installatie).

Succes,

Tijs.

Volgens mij heb ik precies uitgevoerd wat jij geschreven hebt. Echter tijdens het Dial programma kreeg ik zeer vele malen fouten te zien, die ik met Printscreen aan je wilde laten zien, maar zie dat ik niets kan bijvoegen. Toch gewoon doorgegaan. Microsoft gaf te kennen dat de bwuste KB geinstalleerd was. Dus heb ik de pc opnieuw gestart, daarna weer laten controleren door Microsoft en ja hoor weer werd de ontbrekende update die geinstalleerd moest worden, gemeld. Daarna Flush Softw. ingeschakeld en alles opnieuw gedaan, helaas zonder resultaat.

Toch zeer bedankt voor het over/meedenken van dit probleem.
Heb je nog een suggestie?
Quercus/Tike

Laatst bewerkt:
Doe weer de instructie van Dial-a-fix, en druk na de (fout-)meldingen op het 'kladblokje'-knopje.
Post hier het log-bestand dat dan opent.

Tijs.

Beste Tijs,
Onder de paperclip heb ik het kladblok van Dial a fix als .doc zitten. Als logfile of andere extensie kon ik m niet uploaden op Helpmij. Het is een enorme lijst. Ik heb dus alles weer herhaald en weer kwamen de 7 of 8 fouten naar boven. Deze kwamen pas toen het programma in Register/Explorer etc kwam.
Hopelijk geeft dit meer informatie.

Quercus

Bijlagen

Vlgs. je log-bestand zijn er problemen met de volgende bestanden op jouw pc:
C:\WINDOWS\system32\iesetup.dll [Versie: 8.00.6001.18702]
C:\WINDOWS\system32\imgutil.dll [Versie: 8.00.6001.18702]
C:\WINDOWS\system32\inseng.dll [Versie: 8.00.6001.18702]
C:\WINDOWS\system32\mshtml.dll [Versie: 8.00.6001.18812]
C:\WINDOWS\system32\msrating.dll [Versie: 8.00.6001.18702]
C:\WINDOWS\system32\occache.dll [Versie: 8.00.6001.18806]
C:\WINDOWS\system32\pngfilt.dll [Versie: 8.00.6001.18702]
C:\WINDOWS\system32\webcheck.dll [Versie: 8.00.6001.18702]

[Blijkbaar is inseng.dll iets specifieks van IE8, want die heb ik niet.]

Deze bestanden zijn allemaal gerelateerd aan Internet Explorer 8

Goed, het feit dat die niet te registreren zijn geeft te denken.
Open even 2 mappen naast elkaar, namelijk
C:\WINDOWS\system32\dllcache
en
C:\WINDOWS\system32
Sluit Internet Explorer, en kopieer de bestanden die hierboven staan van de dllcache map naar de System32 map, en probeer het Dial-a-fix proces opnieuw.
Komen de meldingen dan nóg terug doe dan een virusscan op de map C:\WINDOWS\system32 en laat ook malware-scanners testen:
SuperAntiSpyware
en
MalWareBytes
[Gebruik de gratis varianten, update ze na/tijdens installatie, en doe een quick scan]

Hopelijk komt hiermee wat naar boven.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Tijs,
PC laten zoeken op de map C:\WINDOWS\system32\dllcache, maar deze zit niet (meer?) in de pc.
Wat nu te doen?
Ik waardeer je hulp zeer! En leer er bovendien veel van.
Quercus

Hmm.... De Dial-a-fix problemen die er staan zijn niet (direct) gerelateerd aan je originele probleem, want dat is met Windows update van de Telnet client etc.
M.b.t. dit laatste probleem kan evt. later nog wat gedaan worden, bijv.
1. Herinstallatie IE8
2. Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow met een XP installatie CD van de juiste taal en soort (Prof of Home) met het Service Pack geïntegreerd die nu op je pc staat (SP2 of SP3) in je CD/DVD speler

Wat je kunt proberen m.b.t. je échte probleem is het volgende:
Start Dial-a-fix, en klik op de knop Flush Softwaredistribution.
Op de vraag die verschijnt, druk Yes (zodat je update-historie database behouden blijft).
Installeer de update nog een keer 'handmatig'.
Kijk of Windows Update hierna nog steeds die update aanbiedt. Indien ja, installeer 'm dan nog een keer via Windows Update.
Hierna zou alles toch echt voorbij moeten zijn m.b.t. die update, zo lijkt me.
Natuurlijk kun je ook de update nog 'verbergen', zodat hier niet meer om gevraagd wordt (je hebt de update namelijk echt wel geïnstalleerd ondertussen).
Ook zijn er log-bestanden waarin de voortgang van de download en installatie van de updates worden vastgelegd, dus ook daar kan nog naar gekeken worden.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Tijs,

Het is weer niet gelukt. De Super spy en Malware uitgevoerd wat wel wat bedreigingen naar voren bracht. Deze verwijderd.
Ik heb de update nu verborgen. Ik weet niet wat de gevolgen zijn, maar zie wel dat het Windowschild niet meer eindeloos aan het updaten is.

Wat betreft IE8 daar ga ik dit weekend weer naar kijken en zal jouw instructies proberen uit te voeren.
Tot nu dank ik je hartelijk!:thumb:
Quercus

Nog even over die IE8 dll-bestanden 'met problemen' in Dial-a-fix:

Wat ik nog tegenkwam:
Aanbevolen methode bij gebruik van Internet Explorer 7 of 8.
Als u werkt met Internet Explorer 7 of 8, kunt u beschadigde bestanden of ontbrekende registratiegegevens herstellen in Internet Explorer. Ga hierbij als volgt te werk:

1. Start Internet Explorer
2. Open het menu Extra en klik op Internetopties.
3. Klik op het tabblad Geavanceerd op Opnieuw instellen.
4. Klik in het dialoogvenster Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen op Opnieuw instellen.
Bron: dit KB artikel van Microsoft

Je originele probleem hebben we samen 'omzeild' door de update te verbergen, maar die meldingen van Dial-a-fix zaten me dwars, vandaar bovenstaande informatie.

Succes,

Tijs.

Nog even over die IE8 dll-bestanden 'met problemen' in Dial-a-fix:

Wat ik nog tegenkwam:

Bron: dit KB artikel van Microsoft

Je originele probleem hebben we samen 'omzeild' door de update te verbergen, maar die meldingen van Dial-a-fix zaten me dwars, vandaar bovenstaande informatie.

Succes,

Tijs.

Dankjewel Tijs, Ik moet je eerlijk zeggen dat ik deze laatste actie nog niet heb uitgevoerd omdat er veel instellingen etc verloren schijnen te gaan. Ik stel t nog even uit, want ik ondervind tot op heden nog steeds geen update problemen. Zal t zeker doen wanneer t weer terugkeert!
Met hartelijke groet en nogmaals bedankt,
Quercus

Bijv. het niet kunnen herregistreren van mshtml.dll (handmatig of via Dial-a-fix) heeft ermee te maken dat IE7 en IE8 die niet gebruiken / vervangen hebben door wat anders.

Daarom de link naar dat dat artikel, dat o.a. daaromtrent enige achtergrondinformatie verschaft.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan