XP en Vista 1 hd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ctctct

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2007
Berichten
13
Hallo allemaal,,
Ik zou dus XP en Vista op 1 hd willen installen van 300GB dus:
- 1e partitie C: voor XP (20GB)
- 2e partitie D: voor Vista (40GB)
- 3e partitie E: voor al mn Data (240GB)
Maar nu weet ik niet hoe die partities gemaakt moeten worden (welk prog) en welke indeling (primaire, logische,....). En alle schijfen mogen geformatteerd worden! Dus help!!:(

NOG een iets belangrijk: mn pc is van Aldi en er is een partitie "Recover",, maaar dat zal wel weg mogen zeker kheb toch nog een recover dvd ook dusja.

Alvast Bedankt :cool:
 
Ja maar mn pc is van Aldi en er is een partitie "Recover",, maaar dat zal wel weg mogen zeker kheb toch nog een recover dvd ook dusja.
(Ik vraag het voor de zekerheid!):thumb: ???

Alvast Bedankt:cool:
 
Tja, ik heb niet zoveel op met recoverydisks, ze "dwingen" je idd. vaak tot een bepaalde chronologie in de installatie en die kan nu wel eens net even anders zijn dan die ik wil. Verder zijn er ook nog eens keer verschillende soorten recoverydisks. Bij de een bestaat er een startscherm waarbij bijvoorbeeld wel partities gemaakt kunnen worden, bij (van) een andere (pc) fabrikant weer niet.
Ik heb zelf maar 2 ervaringen met recoverydisks en een was niet bijzonder positief : betrof een Mycom pc. De andere ervaring betrof een Gateway2000 machine en die ervaring was positiever. Met die recoverydisk kon ik middels een schijfje de gehele machine formatteren en vervolgens met Fdisk alle fratsen uithalen die ik maar wilde. Daarna kon ik met de recoverydisk (betrof dus een OEM disk) gewoon Windows naar eigen goeddunken installeren.

Kijk eens wat die disk van jou voor opstartmenu heeft. Misschien wordt er wel een mogelijkheid tot partities maken geboden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan