XP en Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

jestermen

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2011
hallo mensen

ik heb een dell dimension 5100 met windos XP, en een vriend doet zijn pc weg. ik heb zijn harde schijf bij mij er in gezet, maar hij laat hem nergens zien, ik heb de 2e sata kabels aangekoppeld en nog steeds niks.
bijna alles bestanden zijn van de andere harde schijf af, maar het bestuuring systeem is vista. is dat misschien het probleem?
hij draaid wel als de 2e harde schijf is aangesloten, maar hij geeft hem nergens weer.

hopelijk kunnen jullie mij helpen
mvg Jestermen

Kijk even bij systeembeheer > schijfbeheer of de schijf daar voorkomt, en activeer hem.

staat hij ook niet, alleen mijn vaste schijf, moet ik mischien iets downloaden om hem te instaleren ofzo, of mijn moederbord ofzo want bij een andere deed hij het ook niet, maar die hardeschijf was van een laptop en het is een sata aansluiting.

Hoi,
je schijf waar XP op staat is dat ook een Sata-schijf of heeft die een Ide aansluiting?

Dan wordt de schijf wss door het Bios ook niet gezien maar dat zou ik wel even controleren.
In geval van nee wissel de aansluitingen op het moederbord eens om en kijk wat er gebeurt.
Start je pc dan niet meer op dan is een van de sata-poorten of stuk of niet geactiveerd o.i.d.

hoe kan ik bij de bios komen, en dan moet ik de sata kabels in het moederbord omwissel, en hoe kan ik dan de andere poort activeren ? en hoe kan ik zien of hij stuk is.

Om in het Bios te raken druk je na het aanzetten van de computer onmiddelijk op de F2 toets om in het BIOS te raken. Lukt het niet met de F2 toets probeer dan met de Delete toets.
Daar zul je ergens moeten gaan zoeken of de andere Sata controller op Actived of No Actived staat ingesteld. Om te activeren instellen op Actived. Om de instellingen te bevestigen F10 toets indrukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan