XP en XP op een PC

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jol
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2005
Ik wil gaarg een tweede maal XP op mijn PC zetten kan dat?
Ik heb ervaring met w98 en xp, mijn schijf is op gedeeld en groot genoeg.

Ik wil dit graag om eerts een nieuw schoon bestuurings systeem aan te maken al voor ik mijn andere wis.

Ja, dit kan.
Gewoon installeren en bij de installatie aangeven dat het op een andere partitie moet.

dat kan maar beide instalaties gebruiken een paar bestanden op de systeempartitie(meestal C) ntldr,boot.ini,ntdetect.con die noodzakelijk zijn voor het booten,dus zelfs alls je een dualboot maakt is de tweede instalatie in de opstartfase afhankelijk van de eerste instalatie,dus het handigst is na instalatie van tweede xp de een opstartdiskete te maken met de bootbestanden(wel boot.ini aanpassen) met partition magic,c partitieverwijderen een nieuwe kleine c partitie ante maken die alleen dienst doet om te booten(50 MB) is ruim voldoende, bootbestanden van diskette kopiereen naar de nieuwe c partitie dit alles alleen als je na instalatie xp op andere partitie de oude XP wilt verwijderen als je de oude xp wilt laten staan hoef je niets te doen dan regelt setup van xp alles zelf

Geplaatst door gerard2005
dat kan maar beide instalaties gebruiken een paar bestanden op de systeempartitie(meestal C) ntldr,boot.ini,ntdetect.con die noodzakelijk zijn voor het booten,dus zelfs alls je een dualboot maakt is de tweede instalatie in de opstartfase afhankelijk van de eerste instalatie,dus het handigst is na instalatie van tweede xp de een opstartdiskete te maken met de bootbestanden(wel boot.ini aanpassen) met partition magic,c partitieverwijderen een nieuwe kleine c partitie ante maken die alleen dienst doet om te booten(50 MB) is ruim voldoende, bootbestanden van diskette kopiereen naar de nieuwe c partitie dit alles alleen als je na instalatie xp op andere partitie de oude XP wilt verwijderen als je de oude xp wilt laten staan hoef je niets te doen dan regelt setup van xp alles zelf

Alle.. Je kan natuurlijk ook moeilijk doen. (en vrij lange, rateltekst;))

Als je de XP setup start vanaf CD (booten met CD), kun je opgeven dat je de nieuwe XP op D:\ wilt.
XP is 'slim' en ziet dat er op C:\ ook een XP staat en past zelf de boot.ini aan.

Het aanpassen van partities, en dan al helemaal je C inferieur maken is imo totaal niet nodig?

Je kunt na het backuppen van bestanden naar D bijvoorbeeld, C:\ formatteren en dan XP opnieuw installeren op C:\.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan