xp firewall wel of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MizzD

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2004
:confused: nah daar ben ik weer is t ene opgelost schiet me het andere te binnen. heb een domme vraag. heb norton inet security 2004 draaien. maar ook xp firewall. heeft dit zin eigenlijk. het zit namelijk zo, ben een fervent winmx gebruiker en kon tot voor kort altijd een kamer hosten. toen ging harde schijf dood. nieuwe erin xp opnieuw geinstalleerd. werd me verteld EERST XP FIREWALL aanzetten door technische dienst. Maar nu kan ik dus geen kamers meer hosten. en ook kunnen veel mensen niet meer in mijn Queues komen op winmx. terwijl dit eerder nooit een probleem is geweest. maar ik weet dus ook niet of xp firewall voor de problemen al aan stond. xp was al geinstalleerd toen ik hem kocht. weten jullie het mischien. will toch weer graag gaan hosten. of heb ik zelf gewoon iets doms gedaan met norton? heb nog gecontrolleerd en mx staat gewoon open. ik hoop dat jullie het weten. alvast bedankt:D

Begrijpelijk raadde de Technische Dienst aan om eerst de XP-firewall aan te zetten na de XP-herinstall, dit met het oog op directe besmetting van o.a. Blaster en Sasser zodra je op internet zit. Nu je NIS hebt geinstalleerd kan de XP-firewall wel uit, 2 firewalls is niet nodig.

Is niet nodig, 2 firewalls, echter ook niet schadelijk......
Soms kan het hinderlijk zijn met het delen van bestanden.

Nope, alleen NIS is voldoende.

Wat je wel kan/moet doen is dat als je NIS even uit hebt om welke reden dan ook XP aan te zetten. Zo heb je in ieder geval beveiliging.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan