xp formateren maar pc werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnnyboy

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2003
beste mensen ik heb van een familielid het volgende probleem doorgekregen:

Hij heeft een pc bij dell gekocht en moest software van de site halen (dell). Nu was hij bezig om xp home te downloaden van dell en opeens werdt de verbinding verbroken oftwel installatie is niet goed verlopen.
Volgens mij is niet alles geinstalleerd.
Hij heeft toen een xp pro versie van iemand geleend en deze erop gezet maar het is helemaal fout gegaan.
Hij kan nu bijna niks meer met de pc, het scherm is zelfs verminkt oftwel niet goed leesbaar, rare tekens.
Hij heefy liever xp pro erop omdat sommige randapparatuur dan beter functioneert.

Nu is mijn vraag weet iemand hoe ik alles leeg kan halen en xp-pro erop kan zetten.
Volgens mij houdt een dell-pc ook iets in zijn geheugen of zoiets.

Ik hoop dat iemand kan helpen.

Alvast bedankt.

groet john

'k heb zelf geen Dell-pc dus weet 't niet,.

maar goed is die Windows-XP Pro geen bootable cd?
(dus dat je er mee kunt opstarten)

- Als je met Windows-XP opstart kun je eventueel de optie kiezen om een partitie te formatteren voor 't installeren.

Hoi,

Met een opstartdiskette of windows 98 cd een format geven.

Geplaatst door krugar
Hoi,

Met een opstartdiskette of windows 98 cd een format geven.

Tja en wat als het een NTFS Partitie is ?

Lijkt me eerder dat je een XP bootable cd pakt.

Hoi

Je kunt met een opstartdiskette of bootabel cd van win 98 je pc wel formateren hoor!

Je moet in de dos promp kiesen voor het verwijderen van een niet dos partitie. En dan de partitie formateren.

En dan kun je de comp weer opstarten met de disketten en of cd rom van win xp.

SUCCES

Geplaatst door mth
Hoi

Je kunt met een opstartdiskette of bootabel cd van win 98 je pc wel formateren hoor!

Je moet in de dos promp kiesen voor het verwijderen van een niet dos partitie. En dan de partitie formateren.

En dan kun je de comp weer opstarten met de disketten en of cd rom van win xp.

SUCCES

Behalve als het NTFS is, dan mocht je nog wel eens problemen krijgen, dos herkent ntfs meestal niet.

Sorry, niet onbeleefd bedoelt.
Maar het is mij al een paar keer gelukt.
Het ging niet zonder slag of stoot maar het is me gelukt.
Ik heb het met een opstart diskette gedaan van win 98.
Met een cd rom heb ik geen succes gehad.

Geplaatst door XXlerator

Behalve als het NTFS is, dan mocht je nog wel eens problemen krijgen, dos herkent ntfs meestal niet.

Als je de nondos partitie verwijderd en dan een nieuwe partitie aanmaakt is er niks aan de hand

Dell garantie

Hoi,

Heeft die kennis geen garantie meer op de computer? Ik heb namelijk al veel klachten over Dell gehoord.

Misschien kun je het beste naar Dell teruggaan, want als je zelf de computer probeert te repareren kan de garantie vervallen. U kunt uw klacht op de site aangeven:
http://support.euro.dell.com/nl/nl/home.asp

Om de computer te formatteren kun je een opstartdiskette van Microsoft gebruiken:
http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=55820EDB-5039-4955-BCB7-4FED408EA73F

Het formatteerproces staat helemaal uitgelegd op:
http://www.schoonepc.nl/instal/format.html

Veel succes,

Ronald-Jan:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan