Geplaatst door damien1981
ik zit met het volgende probleem ik heb 2 harde schijven c en d nu heb ik geprobeert om xp op de d schijf te zetten en dan de c schijf te wissen dit gaat dus niet ik heb ook al geprobeert met de opstart diskette van win 98 se nou daar start hij mooi niet mee op en ondersteund de fdisk functie ook niet nu zou je zeggen opstart disk stuk oke zou kunnen maar hoe kom je dan aan een nieuwe GOEDE opstart disk want ik heb geen win 98 se meer
wie oh wie kan mij hier mee helpen
greetz damien:evil:
in je hele bericht...niet 1 leesteken...is de komma / punt nou zo goed op het toetsenbord verstopt ofzo ?

dit wordt een grote post denk ik, beware
waarom je niet kan formatteren met je opstartdiskette is hoogst waarschijnlijk doordat windows 98 standaard bij zijn opstartdiskettes het bestand format.com niet op de diskette zet, waardoor je niet kan formatteren...
waarom fdisk niet werkt is waarschijnlijk doordat je je c: partitie (je harde schijf deel je op in leesbare & schrijfbare stations, genaamd partities) waarschijnlijk groter is dan 64 gigabyte...tot die grootte ondersteunt fdisk, 7 geleden was een harde schijf (hd) van 2 gig al zeer groot, laat staan 64...
ondertussen is hier uiteraard wel een oplossing voor gevonden, de vernieuwde fdisk =>
*klik*
leuke uitleg geef ik daar, maar als je simpelweg je XP van c: naar d: wil, dan heb je fdisk niet nodig...het is gewoon een kwestie van formatteren...
manier 1.
download de opstartdiskette van windows 98 SE en formatteer hiermee station c:
installeer daarna windows door de cd in de speler te doen, er naar toe te gaan, naar de map i386 te gaan en setup.exe of winnt.exe (wat het ook mag zijn

..) te draaien...
manier 2.
als je XP cd-rom bootable is (meesten wel) kun je hem in de cd-rom speler doen, je pc opnieuw opstarten en tijdens het opstarten op een toets drukken zodat je vanaf cd-rom start...
wil hij niet van cd-rom starten, dan zul je in de bios moeten aangeven dat hij eerst moet controleren of hij vanaf cd-rom kan opstarten en daarna pas controleren of hij vanaf hd kan opstarten....
je drukt dus op een toets, vervolgens kom je in een blauw scherm en volg je de instructies...deze setup heeft ook de mogelijkheid om te formatteren zonder te installeren, aangezien je gevraagd wordt of je wil formatteren of niet...je zegt dan ja, en zodra hij klaar is stop je met de setup....zo kun je c: formatteren (en d: als dat moet / als je dat wil) en vervolgens ook windows installeren....
succes ermee :thumb: