XP formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Voetbalgoals

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2004
Hallo allemaal!

Mooi forum dit! Echt heel overzichtelijk :thumb:
Maar nu mijn vraag:

Ik ben (op me andere pc) Windows XP opnieuw aan het instaleren.
Ik heb een opstartdiskete gemaakt en heb de pc opnieuw opgestart.
Toen kwam er dit:
Code:
A:\>
Ik typ: Format C:
maar hij doet het niet...
Ik heb de volgende mogenlijkheden allemaal geprobeerd:
Code:
A:\>format c:
Code:
A:\>format c
Code:
A:\>c:
Code:
A:\>C
Code:
A:\>C:\

Maar telkens krijg ik de fout:
Bad command or file name
Behalve bij
Code:
A:\>C:
Dan krijg ik:
Invalid drive specification

Ik kom niet verder :(

Willen jullie me alsjeblieft verder helpen?
Hoe kan ik dat oplossen of wat doe ik fout?:o

Groetjes Niels

Zorgen in de bios dat de pc wordt opgestart vanaf cdrom, cdrom van windows xp erin, opnieuw opstarten, en dan start automatisch de cd op, en volg de wizzard om xp opnieuw te installeren incl formatteren!

Geplaatst door bas007gsm
Zorgen in de bios dat de pc wordt opgestart vanaf cdrom, cdrom van windows xp erin, opnieuw opstarten, en dan start automatisch de cd op, en volg de wizzard om xp opnieuw te installeren incl formatteren!
Dan zegt ie na een tijdje:
U wilt Windows XP installeren op een partitie waarop al een ander besturingssysteem is geinstalleerd. Als u Windows XP op deze partitie installeert kan het andere besturingssysteem mogelijk niet juist werken

Druk op C als u doorwilt gaan met de installatieop deze partitie

Druk op Esc as u een andere partitie wilt selecteren.

Gewoon op C drukken???

Edit: Ik heb het gegokt :p

Bedankt hij gaat nu formateren!!

Laatst bewerkt:
Maar dat is niet echt antwoord op de fout (wel een omleiding :))

Mocht je ooit nog eens daadwerkelijk vanaf een diskette de c:\ shijf willen formatteren. moet je nadat je een opstart schijf hebt gemaakt er voorzorgen dat het bestand format.com aanwezig is op diezelfde diskette...
dan werkt " format c:" ook (zonder aanhalingstekens)

Geplaatst door Ellasar
Maar dat is niet echt antwoord op de fout (wel een omleiding :))

Mocht je ooit nog eens daadwerkelijk vanaf een diskette de c:\ shijf willen formatteren. moet je nadat je een opstart schijf hebt gemaakt er voorzorgen dat het bestand format.com aanwezig is op diezelfde diskette...
dan werkt " format c:" ook (zonder aanhalingstekens)
Dat zal niet werken, de TS heeft het namelijk over Windows XP, de meeste mensen zullen hierbij kiezen voor het gebruik van NTFS. Format.com herkent alleen t/m Fat32(x).

Zorgen in de bios dat de pc wordt opgestart vanaf cdrom?? Wat moet ik dan veranderen in Bios???? gaarne even duidelijk aaangeven aub wat ik moet doen, ben niet zon kenner

bij het opstarten op del drukken, en als het goed is krijg je dan een blauw bios venster! in een van deze menu's vaak aan de linkerkant (k kan ff niet op naam komen) kun je opstart volgorde aanpassen!

als je windows xp compleet wil formateren, gebruik dan killdisk.
Dan weet je zeker dat er niets achterblijft op je harde schijf. Als je windows xp gewoon formateerd haalt deze niet alles van je harde schijf. Hier even de link:
http://www.killdisk.com

Wat blijft er dan eigenlijk allemaal staan? (als je hem formatteerd met windows cd en dan opnieuw installeert?)

In mijn geval zat er een virus op mijn computer. Ik kon niet meer opstarten in veilige mode.
Online scannen vond niets, Gewoon scannen met allerlei virusscanners hielp ook niets. Na opnieuw installeren van Windows XP, na eerst te hebben geformateerd via de cd-rom van Windows, bleek, dat na nog een scan, Flashget er nog opstond terwijl ik deze niet meer had geinstalleerd. Ik denk dat het voor iedereen verschillend is wat er blijft staan op de harde schijf.
Schoon is schoon. Dus geen achtergebleven bestandjes of virussen, dat is wel zo prettig. En scheelt ook een hoop ergernis.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan