xp formatteert partitie niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Twix
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Twix

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2000
Ik heb XP Pro geïnstalleerd. Daarnaast ook o.a. Norton SystemWorks 2002. Mijn harde schijf is ingedeeld in een viertal partities. Één ervan wil ik formatteren. Keer op keer krijg ik de foutmelding 'Kan het formatteren niet voltooien.' Verder geen uitleg of help-mogelijkheid.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Misschien vindt je het geen goede oplossing, maar installeer anders Partition Magic.

En verwijder/formateer daar je partities mee.

Greetz Patrick

vanuit waar formateer je eigenlijk ? Wat is de bestandsindeling van die partitie, fat32 of ntfs ?

Partition magic lost idd veel problemen op, is dus zeker aan te raden om het daar mee te proberen.

Vaat/Patrickt,

Via mijn computer-> openen klik ik met rechtermuisknop op de betreffende partitie. In het geopende menuutje kies ik 'Formatteer...'

De bestandsindeling is FAT32.

Dat Partition Magic, waar vind ik dat? Freeware?

Vast bedankt voor jullie reacties.

Partition Magic is geen Freeware.
Je kan wel een demo versie downloaden, maar daar kan je geloof ik geen partities aanmaken/verwijderen/formateren.
Maar weet dit niet zeker.

Greetz Patrick

Geplaatst door patrickt
Partition Magic is geen Freeware.
Je kan wel een demo versie downloaden, maar daar kan je geloof ik geen partities aanmaken/verwijderen/formateren.
Maar weet dit niet zeker.

Greetz Patrick

aan de trial heb je niks. Je moet de betaalde versie hebben.

Download even een windows 98 bootdisk (http://www.tvtservices.com/boot98sc.exe) en start daarmee op met cd-rom ondersteuning. Formateer dan gewoon in dos met het commando :

format c: [enter]

daarna kan je de installatie starten door te doen:
[cd-rom letter]: [enter] (dus h: [enter])
cd win98 [enter]
setup [enter]

Gratis en voor niks:

Acronis boot selector 5.0
past op een floppy, en gebruik je bij een herstart.
kaal, eenvoudig , snel en goed.

J@n

Met behulp van Partition Magic is het uiteindelijk wel gelukt. Toch blijf ik het vreemd vinden dat het ondanks het niet ingeschakeld zijn van Norton Systemworks, XP deze foutmelding geeft.

Dank aan alle meedenkers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan