XP formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fredy1

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2001
Ik had erg veel problemen met mijn pc. Ik wil dus een schone installatie doen. Ik start op met de Windows XP cd. Zo ver lukt het. Maar nu???
Ik wil dus formatteren, maar die optie krijg ik helemaal niet. Als ik kies voor installeren zet hij Windows erbij, zodat ik nu al 3 x Windows op mijn pc heb staan. Ik wil echt alles eraf en schoon beginnen. Hoe doe ik dat? Ik krij trouwens wel de optie om partitie 1 (C) te verwijderen, maar dan?????

Partitie verwijderen en opnieuw aanmaken.
Dan weet je zeker dat je windows er ook af is.

Bedankt voor je reaktie. Het lijkt echter niet te lukken. Alles lijkt vast te staan na het verwijderen van de partitie.

Ik weet niet of je hele hardeschijf leeg mag.
Je kan dan eventueel partitie's opnieuw aanmaken met Fdisk.(opstarfloppy Win98(se))
Kijk hier voor uitleg Fdisk;
http://go.to/wintips
(Format / Fdisk)

Alle data ben je kwijt als je met Fdisk aan de gang gaat!!

1e versie van XP verwijderen??

Waar Fredy tegen aan loopt, heb ik ook.

Graag wil ik alleen maar de 1e versie van XP verwijderen, en niet de hele pc (en dus ook de 2e nieuwe versie van XP) formateren.

Welke actie moet je daar voor ondernemen???

Groetjes,

Cin

Het l;ijkt me gelukt te zijn. Geformatteerd en Windows Xp Home Edition opnieuw geinstalleerd. Driveletters zijn nu wel veranderd. C-schijf is nu H en ook de andere stations hebben een andere letter. Volgorde schijnt veranderd te zijn. Maar goed hij doet het. Heb nu alleen nog een internetprobleem. In apparaatbeheer staat nu nog een uitroepteken bij ethernetcontroller. Drivers zijn niet geinstalleerd. Probleem is dat ik die drivers ook niet heb, dus zal weer veel zoekwerk moeten verrichten. Netwerk is on-board, dus je zou toch denken dat dat automatisch werkt. Niet dus. Iemand een tip???

Fredy1 je zal nog je moederbord drivers moeten installeren.
Waarschijnlijk zit daar de driver voor je onboard netwerkkaart bij.

Ik had per ongeluk op de knop plaats een vraag i.p.v. reageer. Had dus een berichtje gezet onder de titel ethernetprobleem.
Mijn probleem is inmiddels opgelost, ik heb drivers voor mijn moederbord kunnen downloaden en nu werkt alles weer. Ik heb alleen nog 1 ! staan in apparaatbeheer en wel bij USB-controller. Ik ben er nog niet achter wel apparaat dat zou kunnen zijn.

Dat is, zoals aangegeven, je USB-controller.
Dit is de controller van je USB aansluitingen.
D'r staat vast een driver, waar je de moederbord drivers hebt gedownload.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan